dinsdag 16 september 2014

Lijstje en andere perikelen....

Zo leuk om die verschillende reacties te lezen op mijn bericht van gister!!
Zo veel mensen, zo veel zinnen zeggen ze wel eens, maar dat bleek dus ook uit de reacties.
De één vaart wel bij lijstjes, de ander heeft er helemaal geen behoeft aan....

Tja, een lijstje als je met vakantie gaat maakt -denk ik- bijna iedereen wel...
En juist dàn maak ik GEEN lijstje!
Tassen inpakken voor de vakantie kan ik in recordtempo.
Ik zorg dat alles voor die tijd gewassen en gestreken in de kast ligt. Dan ga ik er voor staan en ga de dag voor mezelf na: slapen? nachtgoed, tandenpoetsspul. douchen? washandje, handoek, shampoo, douchgel, schoon ondergoed. opstaan? kleding naar buiten? jas, schoenen, speelspullen. enz. En echt waar, ik ben nog nooit iets essentieels vergeten!! Het werkt bij mij gewoon prima!

Maar goed, mijn lijstje van gisteren....
Heb ik veel kunnen afvinken?
Nou, kijk maar even mee:
* vaatwasser inruimen en aanzetten....+
* douchen en aankleden........................+
* was opvouwen ...................................+
* mail bekijken......................................+
* nadenken over eten enz......................+
* was opruimen in de kast ....................-
* lunch ..................................................+
* stofzuigen ..........................................-
* wc's schoonmaken ............................+
* planten verzorgen .............................-
* schoeisel voor dochter ......................+
* winterjas ............................................-
* contactavond school .........................+
* glaasje wijn .......................................-
* naar bed ............................................+

Het ergste was, halverwege de dag 'kakte ik helemaal in'.... Ik werd rillerig, moest hoesten en voelde me koortsig.... Dus, vond ik, mocht ik best dat lijstje niet helemaal afwerken. Na het eten, voor de contactavond van school, waar ik gewoon eigenlijk veel liever verstek zou laten gaan omdat ik me gewoon niet goed kon concentreren, ben ik nog even een uurtje naar bed geweest. Daar was ik weer redelijk -samen met paracetamol- van opgeknapt en heb de avond doorgebracht. Het was meer info als echt over het kind zelf, gelukkig deze keer voor mij. Manlief kon me ook al niet vervangen, die had bezigheden buitenshuis....
Nadat ik thuis ben gekomen heb ik een glas warme anijsmelk gedronken en ben lekker mijn bed in gekropen....... Maar heb niet zo'n super nacht gehad... veel wakker, vaak koud, je kent dat wel....

Maar..... en dat wilde ik dus nog even vertellen, we zijn in ieder geval geslaagd voor een paar schoenen!! Gelukkig wel.... zo moeilijk voor haar... ze is pas 11 jaar, maar heeft maat 41.....

Een jas konden we niet vinden. Vandaag nog maar eens op pad, want ja, jassen zijn altijd zo vertrokken... en ze moet er echt wel een hebben!
foto van internet
foto van internet
Maar en passant hebben we nog wel even een leuk setje voor de komende winter voor school gescoord! Dat was meer geluk dan wijsheid hoor... 
Er hoorde een leuk sjaaltje bij en dat wilde ze wel erg graag hebben... Maar ik vond het prijskaartje wat eraan hing nogal aan de hoge kant... Dat ingefluisterd vond dochterlief de volgende oplossing tegen de verkoopster: "Mijn moeder heeft een kast vol wolletjes en daar zal vast wel iets bij zitten waarvan ze voor mij iets leuks kan maken".... Hoe diplomatiek hè?
En ja... ze ging zelf aan het struinen en kwam met de volgende kleurtjes naar beneden:

Ik moet zeggen, ze heeft het er supergoed bij uitgezocht!


Kraak-kraak deden mijn hersens dus de hele morgen... 

En nu heb ik een ideetje wat ik wil uitwerken. 
Als het madam aanstaat krijgt ze een leuke soort col/sjaal....

Ik wil het vooral simpel en eenvoudig te houden.... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)