maandag 15 september 2014

Chaotisch --> lijstje

Soms, weet ik van mezelf, ben ik super chaotisch.
Dan kan ik er geen begin of eind aan vastknopen. Dan kan ik maar geen goede indeling van mijn dag krijgen... Dan wil ik zó veel!
En eigenlijk ben ik een mens van lijstjes.... Dat werkt bij mij meestal het beste.
Soms heb ik zelfs dagen dat ik bijna van uur tot uur een lijstje maak...
Zo'n dag is vandaag!
Ik werd al met moeite wakker... voelde gewoon dat dit -lichamelijk- geen goede dag voor mij zou zijn. Daar leer je door de tijd heen wel mee omgaan, dus... toen dochterlief als laatste de deur uit was, en ik al een kwartier rondgelummeld had werd het tijd om mezelf 'aan te pakken'....
Kijk, dit is mijn lijstje voor vandaag:
* vaatwasser inruimen en aanzetten
* douchen en aankleden
* was opvouwen
* even mail bekijken
* vaatwasser uitruimen
* nadenken over het eten van vanavond
* koffiepauze (evt. achter de computer)
* boodschappen doen, alleen het noodzakelijke
* boodschappen opruimen
* voorbereiding voor het avondeten
* pauze, evt. even handwerken
* was opruimen in de kast
* lunch klaarmaken
* stofzuigen
* wc's schoonmaken
* pauze evt. handwerken of achter blogland
* planten verzorgen
* schoeisel voor en met dochterlief kijken, liefst kopen
* winterjas proberen te scoren voor dochter
* eten koken
* contactavond school
* glaasje wijn
* naar bed

Ik weet, het is een zeer gedetailleerd lijstje, maar als ik dat voor vandaag niet doe, dan weet ik wel hoe het gaat: overal aan 'voelen', rondlummelen en uiteindelijk niets doen en daardoor een hekel aan mezelf krijgen....

En weet je, als ik dit lijstje vandaag nu eens (bijna) helemaal af kan vinken, dan heb ik een dikke plus verdient!

Werken jullie ook wel eens zo? Of heb ik een gekke afwijking?
Nou ja, afwijking of niet.... ik voel me er - meestal - prettig bij op dagen als deze.

Zo maak ik ook vaak lijstjes voor mijn crea-bezigheden.... Gewoon een soort volgorde van wat je deze week denkt te gaan doen.... En vaak werkt dat ook best goed! Door deze lijstjes blijft het leuk en afwisselend.... Ah ja.... ieder z'n ding, toch?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)