vrijdag 30 oktober 2015

Babydeken

In mijn vorige blogpost liet ik jullie een begin zien van mijn babydeken in wording. Deze maak ik voor mijn schoonzus die (weer) oma hoopt te worden  in december....
Inmiddels ben ik al een heeeel stuk verder; elk vrij momentje haak ik er aan verder....
Het wordt al een heuse deken....
Het patroon vond ik hier (klik)...
Al hakend ontdekte ik dat ik waarschijnlijk met de lengte niet goed uitkom....
Het patroon telt 96 toeren.... en dan ben ik echt nog niet aan de 80 cm...
Ik heb nu het volgende bedacht: waarschijnlijk moet ik er een toer of 14-15 bijhaken... Nu heb ik bedacht: 96 : 2 = 48. En 14 : 2 = 7. Als ik nu 48 - 7 doe is dat 41. Dus begin ik bij toer 41 of 42, daar in de buurt, tot toer 55 of 56 of 54...
Dan heb ik toch de deken in zijn geheel verwerkt en hoef ik niet zelf te goochelen met toeren en kleuren.... ;-)
Gemak dient de mens, toch?
Hier ligt ie mooi te wezen op m'n stoel.....

Oh ja, weet je wat ik ook nog ontdekt heb?
Ik heb het garen via Marktplaats (klik hier voor de link) besteld.
Vlotte levering, moet ik echt zeggen, netjes verpakt ook en het is prima garen.
Alleen....
Ik vond dat mijn wit harder ging in verhouding tot de andere kleuren....
Ik ben nu al aan m'n derde bol wit bezig en de andere kleuren zijn pas op de helft van bol 2...
Toch eens de etiketten bestudeerd....
Alles leek hetzelfde.
Maar wat is er nu aan de hand?
Alle garens hebben 4 draadjes en het witte garen heeft 6 draadjes.
Er staat op het etiket wel dat alle bolletjes ca 120 meter zijn, maat dat waag ik te betwijfelen....
Waarschijnlijk is er met de weegschaal gemeten.....
Nou ja, ik hoop 'uit' te komen, maar jammer vind ik het wel....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)