vrijdag 11 september 2015

Zussen....

Afgelopen week hadden we zussendag!
Dat is voor ons een nieuw fenomeen.
Natuurlijk hadden we als zussen veel contact, maar dat was de afgelopen tijd meer in het kader van 'bespreken hoe alles met mama moet' en aan een gewoon gezellig samenzijn kwamen we gewoon niet toe. 
Komt nog bij dat we meer dan 100 km uit elkaar wonen, dus dan ga je ook niet zo snel even bij elkaar op de koffie.
Nadat onze moeder in december overleden is hadden we veelvuldig contact en zagen we elkaar heel regelmatig tijdens het opruimen en leeghalen van de ouderlijke woning. Maar het voelde meer als soort zakelijk....
Nu alles afgerond is rondom het huis vielen we in een soort gat. We spraken elkaar wel en appten natuurlijk veel, maar toch....
Dus besloten we om zussendag in het leven te roepen!
En jawel, afgelopen week was dan de eerste!
's Morgens was ik al vroeg in de weer om het huis toonbaar te hebben, want ja, als je zo'n dag hebt wil ik niet opgezadeld zitten met allerlei klusjes die nog perse moeten gebeuren. Dan wil ik genieten!
Tussen alle bedrijven door bakte ik nog snel een kruidcake. En precies toen ik hem uit de oven haalde stapte zus over de drempel! Timing!
Heerlijk kletsen, koffie drinken en in het zonnetje gezeten.

Maar ook, hoe heerlijk is het om een zus te hebben (ja, ik heb er nog een, maar die is helemaal niet binnen handbereik, die woont in Nieuw Zeeland), want we zijn nog heerlijk samen weggeweest. Het aangename met het nuttige verenigd, want ja heus..... de vage plannen beginnen vastere vormen te krijgen: er komt binnen, nou ja wel niet afzienbare tijd, maar toch wel binnen nu en wat zal ik zeggen een half jaar? een nieuwe keuken!
Heerlijk lijkt het me om straks mijn eigen woonkeuken te hebben. We wonen in dit huis nu zo'n 15 jaar en ik doe het nog steeds met de keuken die toen al niet zo heel erg florissant was. Ach, zeiden we toen: we doen wel een keer een nieuwe. Maar ja, dat een keer bleef maar vooruitgeschoven.... Maar nu zeggen we tegen elkaar: het moet er echt van komen. Vandaag of morgen houd ik een deurtje in mijn handen. De koelkast is chronisch ziek, de vaatwasser draait soms twee keer zo lang als eigenlijk moet en nou ja... het is gewoon niks meer eigenlijk. Het enige wat nog goed doet is de oven en de kookplaat. De afzuigkap raast wel, maar je merkt niet dat ie ook echt afzuigt.....
Heerlijk rondgekeken bij een paar 'keukenboeren' en al een beetje idee gevormd wat ik leuk zou vinden.
landelijk....
granieten aanrechtblad....
en zien jullie die mooie rand wel?
Maar ja, nu moet er eerst iemand gecharterd worden die een tekening gaat maken, want we willen dan eigenlijk ook maar gelijk uitbouwen. We hebben de keuken op het noorden, dus best koud. En dan heb ik de buitendeur ook nog eens in die keuken. Dat wil ik dus niet meer, dus zal er iets van een aanbouw moeten komen... Helaas ben ik geen architect dus moeten we iemand zoeken....
Maar.... het vuurtje wordt opgestookt! Zeker nu ik zulke leuke en mooie ideetjes heb opgedaan! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)