maandag 7 september 2015

Maandagmorgen.... terugblik (op de vakantie)

Zo... maandagmorgen en ik doe net of er niet een heleboel klusjes op me liggen te wachten (hoewel de wasmachine goed z'n best doet), maar ga gewoon effe lekker achter m'n computer zitten!
Als ik jullie vertel dat ik zelfs al een paar steekjes gebreid heb vallen jullie, nijvere huisvrouwen, misschien wel helemaal achterover.
Pech, ik had gewoon een 'tegendraadse' bui! Of juist een 'draad'bui ;-)
En voordat het heel erg saai gaat worden op mijn blog over alleen maar omslagdoeken en garens die niet willen wat ik wil dacht ik eerst maar eens een blogje over iets heel anders te schrijven.
Want ja, de vakanties zijn voor bijna iedereen weer verleden tijd. En dan kun je soms toch best terugverlangen naar dat heerlijke ongecompliceerde van: niks moet op tijd, niemand hoeft op een bepaalde tijd de deur uit... Gewoon dat relaxte... ja, daar kan ik naar verlangen.
Aan de andere kant geniet ik ook wel weer van het ritme, gewoon het weer eens een poosje het huis voor jezelf alleen hebben... Tegenstrijdig ben ik wel, want nu dochterlief op het voortgezet zit mis ik haar tussen de middag best wel. Het om kwart over 12 aan tafel zitten is er echt niet meer bij. Af en toe denk ik om half 2: tjonge, wat word ik leeg! Oh ja, etenstijd is zo'n beetje voorbij....
Maar in de vakantie hebben we ook nog iets gedaan waar we heel veel lol bij hadden.
We zijn nl naar "het blote voetenpad" geweest! Dat was als soort afsluiting van ons gezamenlijk vrij zijn. We hadden een mooie dag (toevallig) uitgekozen.
Lunchpakket mee en hup.... daar gingen we. Heerlijk blubberen door de modder....


Af en toe bijna uitglijden.... Heerlijk genieten op de diverse bankjes of hangmat
die onderweg staan.
Genieten van de groentetuintjes die her en der aangelegd waren.

Alleen het plukken van het fruit was niet toegestaan. Dat mocht je in de winkel vooraan op het park kopen.....
Ook prachtige bloemen onderweg.....

Kortom, een heerlijke wandeling! Totaal geloof ik 2 à 3 kilometer, maar het duurt echt wel even voor je rond bent....
En aangestoken door deze 'herinnering' heb ik even in mijn eigen groentetuintje 'gespit' en de groente voor vanavond bepaald:
Verder is het niet echt een succes geworden met de bonen... Ze zijn wel opgekomen, maar het was geen rijke oogst dit jaar. Terwijl andere jaren we bijna de hele straat konden voorzien van een maaltje bonen... De rode kool doet het uitstekend en ik denk dat er ook nog wel een maaltje spruitjes in/aan zit.....

Misschien zijn jullie nog benieuwd naar mijn gebreide steekjes?
Opgesnord uit een vergeten hoekje.... Later zal ik er wel meer over vertellen...

En dan nu maar eens op naar al die klusjes die de kaboutertjes echt niet voor mij doen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)