woensdag 16 september 2015

Kun je digitaal een virus oplopen?

En dan in eens komen er allemaal breisels voorbij op blogland....
Er is een KAL gestart! Leuk! Echt heel mooi.
Even heb ik nog overwogen om ook een start te maken, maar ik zie het niet zitten dat ik dat vol houd. Ik heb nog zo veel dingen liggen die eindelijk eens een keer af moeten....
Ja, dat zeg ik mooi hè? Maar dan moet je natuurlijk niet stiekem toch met iets anders beginnen......
Weet je, het is zo raar.... je ziet iets moois, het blijft ergens 'hangen', in je gedachten wordt het steeds mooier en begint het bij jezelf te kriebelen....
Herkennen jullie dat?
En dan moet ik soms wel heel erg stevig in mijn schoenen staan om dan toch niet alsnog mee te gaan doen.......
Ik heb me deze week in alle ernst afgevraagd of er niet een of ander virus (brei-virus dan he) via blogberichten overgestuurd wordt of zo....
Want kijk eens......

Ik doe dan wel niet met de KAL mee, maar het kriebelde me wel een beetje. Het was al járen geleden dat ik ingebreid heb. Ja, vroeger hadden we het gewoon over inbreien en volgens mij (maar houd me ten goede, ik heb me er absoluut niet in verdiept) bestonden al die moeilijke begrippen als continentaal breien enzo nog niet eens. En Fair Ilse? Ik wist tot voor een paar jaar terug echt niet wat daar mee bedoeld werd hoor!
Ik heb een paar bollen garen opgesnord, gewone breinaalden (ik kan nu eenmaal absoluut niet met rondbreinaalden overweg,
(maar misschien moet ik het voorbeeld van Elizabeth volgen en gewoon doorzetten....) uit de voorraad geplukt en een leuk patroontje op internet gevonden en............... breien maar!
Het duurde even voor ik de draad te pakken had, maar ondanks dat het misschien wel 15 jaar geleden is dat ik inbreide ben ik niet helemaal ontevreden.
Ook niet helemaal tevreden natuurlijk, maar goed.... 
En dan altijd die vraag: wat wordt het?
Geen idee, werkelijk niet.
Ik heb gewoon een x-aantal steken opgezet en ben begonnen.
Nu was dat met het onderste patroon nog niet zo'n ramp. Echter, de ster dacht ik ongeveer (eigenlijk dacht ik dat ik het goed had gedaan hoor) uitgerekend had dat de punt in het midden kwam, maar helaas.... het had net 3 steken opgeschoven moeten worden. Nou ja, omdat het toch niks wordt is dat helemaal niet erg, toch?
Maar het is er maar gewoon weer tussen gekomen hè, dat breien.
Want eigenlijk was ik begonnen met een kleed over de keukentafel. Lekker grof garen van de Zeeman (royal)

en dan omdat ik het patroon van de Unicat-omslagdoek zo leuk vond dat patroon nog maar eens. Het schoot al best een stukje op, maar ja.... dan moet er niet in eens een brei-virus overwaaien....
Waarom nog een kleed op de keukentafel zullen jullie zeggen, als je toch straks gaat verbouwen? Nou weet je.... ik wilde gewoon dat patroon haken en een snel klaar project hebben. En dat grove vind ik toch niet zo geschikt voor in m'n kamer. Bovendien is de keukentafel 2 meter lang en ligt er een klein vierkant kleedje op, ook ooit een probeersel. Nou ja, gewoon, weet ik veel, ik wilde dat gewoon daar overheen hebben.

En omdat het zo snel gaat is het waarschijnlijk ook nog wel een keer klaar, denken jullie niet?
Dan mag je toch ook wel besmet worden met een brei-virus.....
Kijk he en zo verklaar ik dan altijd maar weer waarom ik dan weer met wat 'nieuws' ben begonnen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)