dinsdag 22 september 2015

Haken, breien en rommelen

Ik haakte...
Ik breide....
Ik poetste....
Ik rommelde...

Ja, werkelijk, jullie lezen het goed! Ik poetste!
Sinds ik last van mijn schouder heb staat poetsen werkelijk helemaal onderaan mijn prioriteiten-lijstje. Maar ja, uiteindelijk moet er toch wel eens wat gedaan worden!
Ik weet het, ik zeur er graag over, gewoon omdat het mijn ding NIET is....
En vorige week had ik zo'n dag dat ik gewoon zin had (ja, werkelijk zin.... ik wilde eerst in een hoekje gaan zitten om te wachten tot het over ging...) om de kamer eens een iets betere beurt te geven dan het 'flodder maar raak'... Dus: alle dingen gingen uit de vensterbank en de ramen kregen een sopje! Het ging allemaal best lekker.... ik had een goede dag! Die moet je uitbuiten!
Ik heb er zelfs het gezellige 'zussen-babbel-app-uurtje' voor laten schieten!
En toen kwam ik die afschuwelijk (in mijn ogen) lelijke bloempot weer tegen... Hij staat half achter het gordijn verschoven, gewoon omdat ik voor die plant geen geschiktere pot kon vinden in mijn toch wel aanzienlijke voorraad bloempotten.... Ik had hem al eens geprobeerd op te leuken met een haakwerkje, maar eigenlijk had ik niet genoeg garen....
En in eens had ik een idee!
Ik ging op zoek.....en vond een spuitbus bruine verf. Dat leek me beter dan dat koele wit. En omdat ik toch klassiek ingericht ben durfde ik dat wel te wagen.... Geen idee wat voor bruin er uit de bus zou komen.....
Dat mocht nu van mij wel in de keuken... Normaal is dat ten strengste verboden om in de keuken zulke dingen te doen. Maar ach ja.... die keuken is toch afgeschreven.....
En zo zag hij er even later uit!
Inmiddels staat hij nu weer in het raam, met plant, en is hij iets achter het gordijn vandaan geschoven.
En ik heb het gevoel dat mijn kamer toch iets huiselijker is geworden...

Ook haakte ik maar verder aan mijn tafelkleed....
En zie daar....

 In eens was het toch af!

En natuurlijk breide ik.... Het virus heeft me nog steeds te pakken!
Het ging zo leuk.....
Hier en daar zit een klein foutje, maar ach... wat geeft het?
En patroontjes genoeg te vinden.....
Randje per week geeft een heel leuk effect!


Gewoon even borduurpatroontjes breien.....
Inmiddels heb ik een 'bestemming' bedacht, maar daarover later meer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)