vrijdag 5 juni 2015

Zussen......

In dit bericht liet ik jullie zien dat ik een deken voor mijn zus had gehaakt...
Nu heb ik in het overzeese (Nieuw Zeeland) nog een zus wonen die wel de meeste tijd van het jaar mooi weer heeft, maar toch ook wel avonden op de veranda zit dat er een fris briesje van zee waait. Dan is het heerlijk om onder een plaid weg te kunnen kruipen.....
In dit bericht liet ik jullie de start voor een deken voor haar zien. Dat was toen we samen een paar dagen weg waren geweest.... Daarna is het in de bak blijven liggen..... af en toe kwam het er eens uit en haakte ik twee toertjes... Het patroontje heb ik echt uitgezocht voor haar.... Als ik er overheen kijk vind ik het net kabbelende golfjes.....


En zij woont aan de zee... met altijd de kabbelende golfjes.....
De kleuren heeft ze zelf uitgezocht... Maar degenen die mijn blog al langer volgen zullen dit al wel begrepen hebben.... Ik denk ook dat daarom dit project niet hard opschiet.
Maar nu heb ik hem weer 'voor de draad' gehaald. Het past eigenlijk ook precies in het kader van de creatieve kwartiertjes... Twee toeren past precies in dat tijdsbestek.

En eigenlijk heb ik er geen haast mee om hem af te maken. Als ik die schouder niet had gehad dan was het een ander verhaal geweest. Mijn zwager is nl in april 4 weken in Nederland geweest. Dan had ik hem graag aan hem meegegeven. Maar dat was helemaal 'nicht im frage' door mijn schouder. En nu hoorde ik van mijn zus dat haar dochter van plan is om volgend jaar een trip naar Nederland te maken.... Nou, mooi toch?
Maar kijk eens hoeveel draadjes is straks af te hechten heb......
En deze bollen moeten allemaal nog verwerkt worden.....

Ik ben dus nog wel even bezig.....


Het heerlijke aan dekens haken vind ik dat je het telkens weer even kunt oppakken... bijna gedachteloos verder kunt haken.... en ondertussen groeit je project toch...
Dit vind ik altijd een vorm van 'praten en breien' dat heel goed te combineren is!

Eigenlijk heb ik altijd wel zo'n project onder handen. Jullie ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)