maandag 1 juni 2015

Het verhaal van de pioenroos....

Vandaag werd ik blij bij het zien van deze knop.....
Al drie jaar wacht ik op een bloem in deze plant, en dan nu eindelijk zit er een knop in.
Ik kan niet wachten tot hij zijn blaadjes openvouwt....

Het doet mij denken aan vroeger thuis. Bij ons stond er ook een pioenroos in de tuin. De trots van mijn moeder. Ze wachtte ook altijd tot deze bloemen zich in hun glorie openden....
En ja, op een jaar waren er wel 6 bloemen! Iedereen die kwam moest toch vooral kijken naar de mooie pioenrozen! Ze waren ook prachtig!
Totdat..... een meisje uit de straat vond de bloemen kennelijk ook erg mooi. In een onbewaakt ogenblik plukte zij alle mooie bloemen eraf en gaf deze als boeketje aan 'buurvrouw'.....
"Kijk eens buurvrouw, ik heb mooie bloemen voor u geplukt"..... Mijn moeder vond dit natuurlijk helemaal niet leuk, maar heeft het kind met een snoepje beloond, plus een verhaaltje over bloemen plukken in andermans tuin..... Het kind is inmiddels zelf volwassen en moeder van een aantal koters. Een poosje geleden herinnerde ze mij aan dit voorval. "Ik ben het nooit vergeten" zei ze. Nou, wij ook niet. Telkens als ik ergens pioenrozen zie bloeien moet ik aan mijn moeder denken....
En nu heb ik er zelf één... Ik heb het verhaal erbij aan mijn gezin verteld....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)