dinsdag 21 april 2015

Verplichte rust

Gister naar de fysio geweest.
Ze was heel eerlijk en zei dat het geen kwestie van een week was. U moet echt wel op 6 weken rekenen als mijn behandelingen helpen. "Over 2 weken wil ik evalueren hoe het gaat, vind ik dat het te weinig vooruitgang boekt, dan stuur ik u toch terug naar de huisarts, waarna de behandeling bij de orthopeed alsnog zal moeten gebeuren."
Vroeger, zei ze, moesten mensen met zo'n schouder 6 weken in een mitella. Maar tegenwoordig schrijven we 'gedoseerde rust' voor. Dat betekent dat je iets mag proberen, maar vooral niet over je pijngrens heen gaan en veel rusten....
Tja, daar zit je dan met je goeie gedrag! Niks te doen! Gewoon zo maar luieren....
Nu moet ik eerlijk zeggen dat de fut er ook een beetje uit is hoor. Ik kan heel goed een hele avond zomaar zitten. Terwijl dat eerder echt nooit aan de orde was. Altijd waren mijn handen bezig... daar ontspande ik van...en nu? Ik kan het heel goed zien liggen! Vreemd hè?
De pijnstillers probeer ik iets af te bouwen; ik word er zo duf van....
Gelukkig is het mooi weer! En heb ik gistermiddag heerlijk in het zonnetje gezeten! Natuurlijk zonder handwerkje....
De natuur is nu op zijn mooist, vind ik.
Deze prachtige tulpen hebben hun hoogtepunt al weer gehad. Maar wat waren ze mooi! Deze foto is niet zo bie, maar ik heb hem dan ook vanmorgen in alle vroegte al genomen. Tja, en dan slapen de tulpjes ook nog een beetje hè?
Deze zijn overgebleven van vorig jaar. Toen wilde mijn man ze er al uit trekken. Hij vond het maar onkruid.... Ze doen nu roerend hun best om weer in volle bloei te komen!
Deze stonden ergens achter in de schuur.... Vergeten uit de potten te halen in het najaar... Ik geef ze -voorlopig- een tweede kans.... Het waren vorig jaar pracht van geraniums.... Maar nu vind ik ze er maar zielig uit zien....
Hiervan vraag IK me dus af of het geen onkruid is..... Manlief schoffelt hier vrolijk om heen, maar ik heb mijn twijfels.....
Tot slot... er zijn niet alleen al plagende muggen, maar ook de mieren hebben hun winterslaapje al weer uit... Grrrr..... beste beestjes, maar liever niet op mijn terras!

En kijk eens wat een liefhebbende huisgenoten ik heb? Waarschijnlijk waren ze de nasi, bami, roerbakgroente, eenpans (lees: eenhands) gerechten een beetje beu en dachten ze: laten we maar eens aardappels schillen......
Ik denk dat we hier wel 3 weken van kunnen eten! Hebben jullie gezien hoe groot en hoe vol deze pan zit????? Het is in ieder geval lief en goed bedoeld.
3x raden wat er vanavond op tafel komt......... behalve verse groente....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)