donderdag 23 april 2015

Eten van een plaatje

Nu ik zo'n voorraad geschilde aardappelen had, die dus echt niet in 1x op waren, moest ik toch proberen een beetje origineel te koken.
Nu is het zelf bedenken van recepten niet mijn sterkste kant, dus waarom niet even rondneuzen op het web? Het moest natuurlijk wel een gerecht zijn waar aardappels in voorkwamen... en het liefst ook de dingen die ik al in huis had. Nou, dat was niet moeilijk om daar een recept bij te vinden.
Voorraad was: 
* aardappelen
* spitskool
* verse worst
En voila... hier het bijpassende recept!
De leverworst heb ik vervangen door verse worst... hij is tijdens het braden gescheurd... (toch de warmtebron weer te hoog laten staan...) maar aan de smaak doet het niet echt veel af.
En het zag er niet helemaal zo uit als op het plaatje, maar toch...
Toen de pan op tafel kwam vroegen de huisgenoten zich af of dit echt wel te eten was....
Een vermaning richting arme landen mocht niet helpen... Ze zouden me dan wel een plezier doen en er iets van eten. Want ja, eten koken met maar een goede arm ter beschikking vergt veel van je energie. Dat hebben ze inmiddels wel door....
Zal ik jullie eens wat vertellen?
Er zat geen kruimel meer in de pan!
Nou, is het dan te eten of niet?
Ik zie nu ik even door mijn blog heenfiets dat ik al eerder een recept (klik hier) van spitskool heb gebruikt. Dat viel toen ook best in de smaak. Maar er was rijst bij in plaats van aardappels.
Tja, nu ik jullie dan niet van mijn creativiteit kan laten meegenieten van naald en draad probeer ik zo maar een beetje te babbelen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)