donderdag 18 december 2014

High tea

Al weken zweeft het woord 'high tea' hier door het huis...
Al weken vind ik briefjes met 'aantekeningen'.....
Onze dochter leek het leuk een high tea in de klas te organiseren.
Daarom nam ze het voortouw om iedereen te activeren iets daarvoor te doen....
Hele lijsten dwarrelden door kamer, keuken en slaapkamer....
Tja, als je in een klas met 32 kinderen zit en je wilt eigenlijk graag dat iedereen iets daarvoor doet of meeneemt, dan kost dat organisatietalent. Nu geloof ik dat onze dochter daar aardig mee 'begaafd' is. (men neme mijn Nederlands met een korreltje zout)
Ze is in haar element als ze dingen kan organiseren en vooral delegeren!
"Mam, maar ik moet óók iets doen hoor! Iets eetbaars! En niet iets van kant en klaar chocola of zo. Moet je kijken wat er op staat: chocola, stroopwafels, speculaas, cake... Is dat nou wel Engels genoeg?"
Pfft.... en zulke vragen allemaal als je hoofd er absoluut niet naar staat! 
Maar ik had beloofd een steentje bij te dragen, en dan het liefst iets 'high tea's'....
Gisteravond toen ze naar bed ging kwam de dringende vraag wat ik had bedacht of gemaakt voor de high tea van morgen....
Oeps....
In deze dagen van rouw stond mijn hoofd toch niet naar zoiets?
Maar omdat ik vond dat ik best iets kon doen -als soort goedmakertje voor de vele afwezigheid, zowel lichamelijk als geestelijk in de afgelopen periode- bedacht ik dat ik dan maar scones moest maken.

Vanmorgen vroeg ik hoe laat dat feest begon. Nou, vanmiddag pas hoor mam, dus u kunt nog de hele morgen wat maken....
Laat ik nou net vanmorgen een afspraak hebben!
Maar goed, even een receptje
 gegoogeld en gekeken hoe ingewikkeld het was. Nou, dat viel alles mee!



Om half 12 begonnen met de voorbereidingen en tussen de middag hebben we met elkaar gezellig scones gebakken!!



Nog snel een pot jam erbij
(slagroom stond op het lijstje van een ander kind) en ik denk dat ze lekker zullen smullen.

En eigenlijk was het best een goede afleiding even....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)