dinsdag 9 september 2014

Tas

"Hoi mam......"
"Hé meisje, hoe was het op school?"
"Goed! Wat eh.... oh.... (zucht).... zit ze te bordúren!!!"
"Ja, èn? Dat kon nog mooi even voor je thuiskwam...Zullen we even wat drinken?"
"Ja, ik schenk zelf wel even in.."
Al mopperend verdwijnt dochterlief naar de keuken, over moeders die dat gewoon allemaal niet snappen! "Gaat ze zitten bordúren, en mijn tas is nog steeds niet klaar.... Snap je toch geen biet van!! Dat doet ze toch zo even..."
"......"

Gelukkig kon ik er om glimlachen, want......
De tas was -op een oor na klaar-....
Gisteravond toen mevrouwtje al lang naar dromenland was vertrokken legde ik de laatste hand er aan.
Ik moet zeggen dat het klusje me best meegevallen is...
Madam wilde er graag iets van 'hartjes of zo' op.... Nou, dit leek mij een goede oefening voor -zoals ik het maar gewoon altijd zeg- het 'inhaken' wat tegenwoordig onder de haaksters best in is.....

En zoals je ziet kan de map er mooi in....
Opdracht was wèl dat er 'handvaten' aan de tas moesten..... Ik heb maar een beetje gekeken hoe dat bij de welbekende AH-tas was (want dàt bedoelde ze)  en daar maar een beetje naar nagemaakt... 
Van het restje kon ik nog net een (nutella)pot omhaken...
De lichte kleur is helemaal opgegaan. En de donkere kleur is op een lange draad na ook helemaal opgegaan! Geen restjes dus! Ook wel eens fijn.
Ik gebruikte voor dit tasje (35 cm breed en 32 cm hoog) 2 bollen hawaii donker en 1 licht, haakte op haaknaald nr 6... Het is een geheel eigen ontwerp.

Ik ben trouwens wèl benieuwd wat ze van het eindresultaat vindt... dat heb ik haar vanmorgen maar niet meer laten zien, anders kwam ze -denk ik-  nog te laat op school.... Maar de tas hangt aan de buitendeur zodat ze hem straks direct ziet! Spannend vind ik zulke momentjes altijd wel, hebben jullie dat ook?

Zo, en dan mag ik nu denk ik wel weer een poosje borduren......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)