woensdag 24 september 2014

Delfts bruin.....

Een tijdje terug, in mijn blog over knopen tellen, liet ik jullie al iets zien van dit raster...

Deze keer zal ik er jullie meer van laten zien.
Het is niet iets wat ik zelf bedacht heb. 
Dus ik ga niet pronken met andermans veren, dat zou ik niet willen. 
Ik zou soms willen dat ik zoveel creatieve geest bezat om zoiets te bedenken!

Maar goed, gelukkig zijn er nog vele anderen op deze wereldbol die wel die geest en gave hebben, en dat ook met ons willen delen zodat wij er van kunnen profiteren als we dat willen.


Wèl kan ik me er soms aan ergeren dat mensen dan net doen of het hun eigen creatieve brouwsel is... terwijl ze weten dat ze het van een ander hebben overgenomen.... Natuurlijk is het tot op zekere hoogte je eigen creatieve brouwsel, je hebt het tenslotte zelf met je eigen vingertjes gefabriekt, maar toch... Jullie snappen 'm wel hè? Dit is iets waar ik me echt vreselijk aan kan ergeren en dat wilde ik even kwijt!

Goed, mijn borduurwerk dus...
Inmiddels heb ik het raster klaar en ben aan het opvullen gegaan. Zo leuk om te doen!! Echt super!!
Het origineel komt van een SAL uit 2012. Ik heb het gevonden op deze site/blog en het eindresultaat gaat er ongeveer zo uitzien:
foto van internet
Even een paar close-up van mij... De kleuren komen niet heel goed over, want ik moet noodgedwongen nog steeds foto's maken met mijn mobiel. 
Maar met behulp van het programma van Photo Scape is het nog wel aardig gelukt om er iets van te maken....
Ik heb bewust voor de bruintinten gekozen omdat dit eindproject in onze hall komt te hangen... 
We hebben ongeveer 3 jaar terug de hall een opknapbeurt gegeven waarbij de muren van glasvlies zijn voorzien en een mooie bruine tint verf hebben gekregen.
Nu kreeg ik laatst de opmerking dat de verf nu wel droog genoeg was om er iets op te hangen..... Oei.... dat kwam wel even aan.... 
En toen ik dus op mijn rondgang over het WWW deze prachtige SAL tegenkwam en ik helemaal in de borduursfeer ben was 1 + 1 al heel gauw 3!!
Bovendien maak ik de randjes per week ook al in de blauwtinten en wilde ik dus wel graag iets anders....
Ik geloof dat de kleuren wel aardig met elkaar harmoniëren....
Ook de donkerrode kleur en donker groene kleur komen mooi met het geheel overeen geloof ik....

De volgende keer zal ik jullie nog iets vertellen over de orde die ik aan wilde brengen in mijn borduurstrengetjes..... en nog over een grote blunder die ik gemaakt heb!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)