donderdag 21 augustus 2014

Kippig (2)

Vandaag even geen vakantieverhaal (komt nog in ieder geval 1 aflevering van!). Ik wil het vandaag even over iets anders hebben.
Eigenlijk wilde ik de titel meegeven: de kippen (lees: eieren) wil ik wel, maar het doekje mogen jullie houden!
In dit (klik) bericht had ik het over mijn kippendoekje waar ik een beetje kippig van werd..... Het was te klein.... ik moest er nog een stukje aan verder breien.... Nou, dat heb ik gedaan!!
Ik breide een stuk rand naar eigen fantasie.... kantte het af en dacht er nog een randje om heen te haken...
Dat was voor we op vakantie gingen....

Na de vakantie lag dat ding me aan te kijken. En hoe meer ik er naar keek, hoe kippiger ik er van werd! Het was gewoon mijn ding niet! Hoe grappig ik 'm ook eerst vond.... En op het plaatje vind ik 'm nog steeds leuk, maar de mijne dus gewoon niet. Tja, wat nu?

Wat bladeren in de diverse bladen en boeken die ik meestal wel binnen handbereik heb bracht mij op het volgende idee:



En nu heb ik me gister beziggehouden met proeflapjes breien.
Het garen is bedoeld om te werken met naald 3-4. Daar heb ik het kippendoekje ook van gebreid. Maar het voorbeeld dat ik nu voor ogen heb komt uit het boek Shetlandkant breien, en daar breien ze met sokkenwol op naalden nr 6.

De foto's zijn met mijn mobiel gemaakt (grrrr... ik baal zo van mijn kapotte fototoestel, maar onze fotozaak is er niet meer, dus moet ik de stad uit om ergens zo'n zaak te vinden en ik weet eigenlijk niet goed of het mijn toestelletje nog wel waard is om te laten maken.... vandaar dat ik het nog steeds uitgesteld heb)
De bovenste foto laat naald nr 4 zien en de onderste nr 6. Wat een verschil hè? Ik vind het wel erg grote gaten worden zo.... Misschien dat ik nog een tussenoplossing ga zoeken met naald nr 5. Maar die kan ik natuurlijk nu nergens vinden. Dat is altijd zo....

Verder heb ik me nog bezig gehouden met een puzzel van 1000 stukjes!
Het hele gezin heeft meegepuzzeld en hij was in 3 dagen af!

Reactie puberzoon: En nu is ie af, en wat wil je nu? Tellen of het er wel echt 1000 zijn? En vervolgens weer in de doos knikkeren natuurlijk......

Hoezo tijdverdrijf?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)