maandag 25 augustus 2014

Ik ging op reis..... (5)

Ik denk dat dit de laatste aflevering van mijn "vakantie-fulliton"  wordt..... Anders wordt het zo langdradig hè?
Doordat ik laatst bij Elizabeth over de 'bramenpluk' las moest ik weer aan onze vakantie denken...
Als wij het pad bij ons vakantiehuisje uitliepen zaten we midden in het bos! Daar groeide de bosbessen welig.... En ja, dan móet ik er altijd plukken... Zo gezellig, met z'n allen aan de pluk...
Ik maakte er sap van en kookte er een pudding bij....






 Bij gebrek aan geleisuiker moesten er de suikerklontjes aan geloven....
 Even lekker laten pruttelen.... En dan door de zeef... Maar omdat we geen zeef hadden en ze bij ons een hekel aan de velletjes en pitjes hebben, ging ik aan de gang met de schuimspaan en vork.....

En dit was het afval.....
Nu de pudding nog koken.....

 En af laten koelen in de koelkast....
De volgende dag hadden we een heerlijk toetje.....

Ondertussen haakte ik ook nog verder aan het vestje voor dochterlief....., je weet wel, van die uitgetrokken wol....



Het is niet helemaal afgekomen en ligt dus nog op de finishing touch te wachten... Maar waarschijnlijk moet het nog wel even wachten, want op dit moment ben ik bevangen door het borduurvirus.....
Telkens doe ik weer een stukje aan m'n randjes per week
èn ik ben begonnen met de merklap van Marjan. Ook zo leuk om te doen... Ik hoop deze week 'bij' te borduren zodat ik deze net als iedereen kan volgen en niet altijd een eind achter loop.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)