woensdag 9 juli 2014

Zout

Al jaren terug is mij verteld dat veel zout in het eten doen niet echt heel goed is. Nou, oke, daar kan ik mee leven. Ik heb nooit onderzocht of dit echt zo is, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
En omdat wij redelijk dicht bij onze oosterburen wonen trekken we nog wel eens de grens over om 'einkaufen te machen'...
Bij onze 'vaste' boodschappen zit dan ook eens in de zoveel tijd een pakje zout. Het moet, alweer volgens overlevering hier in de regio, een goed soort zijn.....

Een tijd terug hadden we dan ook de 'discussie' hoe lang we dan met een pond zout
deden.... Nou, dat was wel na te gaan. Gewoon de datum
er op schrijven wanneer je het pakje aanbreekt.... Doen jullie ook zo lang met een pakje zout? Acht maanden, ik vind het best een hele tijd!!
En dat terwijl wij toch zeker 4 dagen per week 'Hollandse pot' eten....


Gewoon koken volgens 'oma' zeggen we hier dan... Groente, deze keer wortels met een snufje zout, likje boter (tegen het overkoken) en een blokje groentebouillon.... Heerlijk!!
En natuurlijk niet te versmaden: verse worst!! (mèt mosterd) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)