dinsdag 22 juli 2014

Vakantie rituelen

Hebben jullie dat ook, dat wanneer de vakantie begint je toch een bepaald soort van zelfde patroon afwikkelt?
Ik heb ontdekt dat ik dat wel doe!
Gister bijvoorbeeld, toen voor onze oudste ook de officiële vakantie begon, had ik gelijk zo iets van: zie zo, nu alle schoolspullen uitzoeken en wat naar zolder kan even apart zetten! Het blijkt dat ik dat elk jaar weer zeg...
Maar ook..... en dat vinden beiden iets minder...... dat ze de kast moeten opruimen......

Zoals jullie zien is de bende niet te overzien!! Er zijn 2 volle vuilniszakken naar de container gegaan! Ik heb er bewust NIET ingekeken! 

Stel dat ik iets zag wat toch eigenlijk wel bewaard moest blijven???

Ik hoefde tijdens dit klusje in ieder geval niet te stofzuigen...... Ze hadden 'm heerlijk tussen de inhoud van de kast gezet!! Rechts zien jullie het resultaat van de opruim-actie!! Keurig toch?

Wel kwam er nog een vondst.... En die ligt er zeker langer dan 1 jaar in..... Het zou een truitje voor dochterlief zijn geworden.... maat 122/128..... Ze heeft nu 170/176..... Kan me niet voorstellen dat dit er dus 1 jaar gelegen heeft....


Conclusie: kast al jáááren niet goed opgeruimd!! Moet ik me nu schamen? Ik denk het eigenlijk wel hè? 
Maar het was altijd een klusje van manlief tot dat de kids zelf zo groot waren dat ze dit wel voor eigen rekening konden nemen....


Het was een half uurtje werk om er bolletjes van te maken.....
En nog weer een half uurtje werk om dit er van te proberen...


Ik moet wel zeggen dat het een beetje bedompt ruikt.... 

Heeft natuurlijk al die tijd in een plastic tas gezeten....



Wat vorig jaar als gein is begonnen is dit jaar uitgegroeid tot een heus stukje moestuin......De bietjes hebben we al op..... Maar gisteravond hebben we heerlijk gegeten uit eigen tuin!! Met een lekker stuk braadvlees, je weet wel dat wat je oma vroeger ook had... draadjesvlees wat je kon zuigen....

zo mals en gaar..... Met gewoon gekookte aardappelen! 
Even dacht ik nog om er rijst bij te doen, maar dat vond ik zo jammer van de lekkere jus die je van draadjesvlees altijd krijgt.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)