maandag 14 juli 2014

Plaatkoek

Hebben jullie wel eens plaatkoek gegeten?
Nou, ik tot voor dit weekend niet. Maar nu kan ik er over meepraten!
Kijken jullie even mee?
Ik begin lekker even met de laatste foto.... het slagveld op mijn aanrecht na culinaire (hoog)standjes!!

Het is wel eens erger geweest moet ik zeggen! Maar dit was dan ook een baksel wat gewoon niet kan mislukken!!
De organisatie waar ik vrijwilligerswerk doe werkt ook voor dit (klik) bedrijf!! Vandaar dat ik nu toch wel eens wat wilde uitproberen.....

Dus zaterdagmorgen eerst maar eens een 1,5 kg appels ingeslagen....., schillen, raspen... en verder maar gewoon doen wat er bij de bereidingswijze staat......
400 gram boter door het meel heenmengen..... niet moeilijk, toch?
2/3 op de bakplaat verdelen en een beetje 'aanstampen' is ook zo'n kunst niet....
geraspte appels (ze waren al een beetje bruin geworden omdat ik niet één van de vlotste ben als het op lezen en doen aankomt)
Ik had geen kaneel, wel kaneelsuiker, dus toen heb ik dat er maar overheen gestrooid....
Toen het laatste deeg er overheen kruimelen....
Mwha.... ziet er niet echt heel verkeerd uit geloof ik.....
In het midden van de oven plaatsen.... en dan.......
WACHTEN......
In tussentijd kan ik mooi het aanrecht weer glad maken.....
Af en toe een blik in de oven..........
En daarna?
Een heerlijk kopje koffie MET appelplaatkoek!!
Helaas ben ik vergeten om dáár een foto van te maken!!
Maar ik kan je zeggen dat het heerlijk smaakte!!
We hebben er gister ook nog lekker van gegeten. Dat is het voordeel van zo'n grote plaat koek!!
Ik denk dat het nog wel eens in de herhaling komt!!
En weet je, bij dit bedrijf kun je gewoon bestellen en wordt het verzonden!! Hoe dat zit weet ik niet, maar omdat 'wij' dit inpakken is het voor mij natuurlijk 'nicht im frage' om te verzenden....
Ik vind het een echte aanrader!! En ga hier zeker nog meer van proberen!! Dat zal ik jullie dan ook laten weten!! (om jullie lekker te maken...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)