donderdag 3 juli 2014

Ontspanning zoeken

Nu het allemaal zo'n beetje 'geregeld' lijkt te zijn rond de revalidatie van mijn moeder probeer ik weer wat ontspanning te zoeken in het handwerken.
Echt waar, nadat ik het tasje voor de bruiloft en de schouderwarmer had afgemaakt heb ik geen draad meer in mijn handen gehad! Ik had er geen tijd voor, maar ook geen zin in.
Als ik al even tijd had om te zitten, dan probeerde ik de krant nog even te lezen, maar meestal was mijn geest daar te onrustig voor....
Wel heb ik nog een keer midden in de nacht een uurtje zitten breien.... Hier in huis verklaarden ze me voor helemaal 'mesjokke', maar echt waar, na dat uurtje ben ik in een heerlijke droomloze slaap gevallen!! Alleen breekt dat de volgende dat wel op, en moest ik dus wel iets langer 's middags rusten! Maar goed, op dat moment had ik er vrede mee en vond ik het goed, dus is het dan ook goed, toch?

Ik zal jullie eerst nog eens even mijn vorderingen laten zien van de breideken. (De haakdeken -CAL- loopt hopeloos achter, daar moet ik 'de geest' weer een keer inblazen zodat ik ook daar weer een beetje mee 'in de pas' loop)
Het wordt al een hele lap hè?
Ik heb de centimeter er eens op gelegd, maar zit toch al op zo'n kleine 60 cm! Echt een warm breiwerkje op mijn schoot.....
Nog even een paar close-upjes....
Tja in week 19 stond er een pauwsteek om te breien.... Ik heb 'm drie keer geprobeerd, maar het werd gewoon broddelwerk! Dus dacht ik: die pauw kan opwaaien met z'n mooie veren (en z'n akelige gekrijs), ik doe de pauwsteek-a-la-Marian.... Deze vond ik in mijn lapjesdeken erg leuk om te doen, dus moest deze er in mijn deken ook aan geloven.... Nou, met een beetje fantasie kun je 'm ook wel pauwsteek noemen, vinden jullie niet?
Nou, vooruit dan, nog één keer:

Mochten jullie denken dat ik alleen maar brei, dan zal ik je bij deze van die illusie ontslaan, want..... ik was 'eens... een tijd geleden'....... begonnen aan het sjaaltje dat toen zo vaak voorbij kwam op blogland dat ik er een beetje verliefd op was geworden.....
Gister heb ik er een heel stuk aan gehaakt, en ik moet zeggen dat ik nu zo iets heb van: eerst dit af voor je weer iets anders 'op poten' gaat zetten!

(Her)kennen jullie 'm nog?
Het is een heerlijk filethaakwerkje wat je eigenlijk bijna blind kunt haken!
Ik denk dat ik nu zo'n beetje op de helft ben. Maar als ik in het tempo van gisteravond doorhaak is ie in no time af! (reken daar maar niet op hoor!!)

Wat ik nog meer 'onderhanden' heb?
Nou, wat dachten jullie van deze tas? Alleen is ie nu in 'ruststand', want ik moet nog een bolletje garen bijhalen.... Wilde eigenlijk eindigen met de donkere kleur en nu heb ik daar niet genoeg van....
Dus dat word nog een keer aanlanden bij de wolwinkel.... Gevaarlijk!!!!! Of ik moet mijn dochter sturen, met het wikkeltje in haar hand komt dat helemaal goed en weet ik zeker dat er niet misschien nog een andere aankoop wordt gedaan..... Mmmmmm... toch maar eens in overweging nemen....

Nou ja, al met al nog een aardig blogje geworden!

Ik heb het gevoel -heeeeeeeel ver weg-  dat ik weer een klein beetje grip op mijn -eigen-  leven krijg.

Mama gaat vandaag naar haar revalidatie-adres (mijn zus zal haar daarheen brengen), daarna zullen we een soort bezoekrooster opstellen en dan hoop ik dat het allemaal langzaam maar zeker de goede kant op mag gaan. En dat ik het een plekje kan geven in mijn hoofd. Want ik geloof dat ik daar nog de meeste moeite mee heb!
Hè, nu ben ik begonnen met mama en ook nog weer geëindigd... Dat was nu eigenlijk mijn bedoeling niet, maar ja, het is niet anders!

Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)