dinsdag 10 juni 2014

Tas

Ook ik ben bezweken voor de verleiding om een SAS-tas te maken...
Op FB zie je niet anders bijna voorbij komen.... Hoewel ik er in werkelijkheid nog niemand mee heb zien lopen!!
Maar deze dame gaat 'm zeker gebruiken!!
Ik heb 'm gehaakt met het Ezra van de Wibra (met haaknaald 4). Hoe het me bevallen is om met dit garen te haken? Ik kan er nog niet echt een goed antwoord op geven. Dat komt omdat ik met hoge temperaturen gehaakt hebt, en dan heb je toch wel vaak dat je garen niet zo soepeltjes over je haaknaald glijdt. En zeker niet met acryl. 
Er zit trouwens wel een mooie glans over het garen, dat vind ik dan weer wel leuk.
Deze foto's zijn buiten gemaakt en vallen dus erg licht uit....

Over de bodem van de tas kan ik bijna een boek schrijven!! Ik heb eerst netjes zoals het beschreven was een ketting van 60 lossen gehaakt en toen als maar vasten... heen en weer, en heen en weer... Ik had zo'n 7 cm klaar en ging eens meten.... Want: meten = weten. Nou, dat heb ik geweten!! Het paste van geen meter!!!

Effe netjes uitrekenen hoeveel steken ik dan wèl op zou moeten zetten, daarna lekker uittrekken (dat gaat altijd zo lekker snel!!) en weer een nieuwe opzet gemaakt.
Dom, dom, dom!! Ik zou toch beter moeten weten!!!!! Meten!!!! De juffrouw op school kon het niet vaak genoeg zeggen: meten en controleren, tot vervelends toe!!

Natuurlijk moest juffrouw eigenwijs het weer beter weten! Gewoon stug doorhaken!!! Na 10 cm dacht ik: ik zal de tas er eens opzetten!!
Zucht!! Wel 3 cm te breed!!!

Ik was er opeens zó zat van dat ik het uitgetrokken heb en vast van plan was om niet meer aan die stomme tas te beginnen. Iedereen maakte er wel een, maar ik zag er toch niet voor niets niemand mee door de stad lopen? O zo!! Allemaal waren het mislukkelingen!
En zo mopperde ik nog lekker een poosje verder....

Totdat ik bedacht dat ik die vasten wel een keer had gehad en de bodem maar eens van halve stokjes ging haken. Tenslotte schoot dat ook nog iets beter op!!
Nu wel goed gemeten en deze keer ging het in 1x goed!! Halve stokjes is natuurlijk wel niet zo plankerig als vasten, maar ik had die vasten helemaal vast zitten!!!

En zie nu, mijn tas is af!! En ik ben zelfs van plan om nog een exemplaar te gaan maken. Maar dan met katoen en wel een bodem van vasten. Maar die wil ik dan vanuit het hart haken en in de hoeken 3 vasten doen zodat je een mooie hoek krijgt. Daar moet ik nog wel even op studeren met hoeveel ik dan moet beginnen, maar ik begin er ook echt vandaag nog niet aan!!

Nou, nog een keer mijn tas!!
Ben er stiekem best wel blij mee!!
Maar deze is gebombardeerd tot bieb-tas. Zo makkelijk om daar de boeken in te 'gooien'...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)