maandag 12 mei 2014

Saai?

Misschien is het wel saai dat ook ik over moederdag schrijf....
Nou vooruit, dan maar saai.


Moederdag is bij ons ook niet echt spectaculair hoor, maar dit jaar vond ik het wel grappig.
Eigenlijk begon het al op zaterdag aan het eind van de middag...
"Mam, moet u nog weg?" Nou nee, het weer was niet zo aangenaam dat ik nog graag naar buiten wilde mits dat niet echt noodzakelijk was. Dus: "Nee, hoezo?" Het schijnt dat moeders nooit zomaar ja of zo maar nee kunnen zeggen.... tenminste, dat verwijt krijg ik nog wel eens....
"Nou, dan mag u niet meer door de achterdeur kijken". Ja, wat is dat nou? Ik zou niet meer naar mijn achtertuintje mogen kijken? Nee!!
Gordijn werd voor de deur geschoven, het rolgordijn ging naar beneden en dat was het! Ik mocht nog wel naar de keuken, maar blijkbaar niet meer naar buiten!!
Toen ik bedacht dat ik geen soepgroente voor de soep van gister had en dus nog snel even mijn fiets uit de schuur wilde halen werd me dat ten strengste verboden!! De fiets werd voor me gehaald en bij de voordeur neergezet! Dáár mocht ik er in en er uit!! Stiekem moest ik natuurlijk heel erg lachen!! Want wanneer komt het nou voor dat ze mijn fiets klaarzetten bij de voordeur? Kan je zo opstappen en wegsjezen!!

Na het eten kwam de openbaring!! Want ja, dit konden ze natuurlijk toch niet volhouden tot zondag!!
Kijk eens hoe mooi ze het hebben gemaakt!!
Mijn oude veilingkistje uit z'n winterslaap gehaald en een aantal van de potten gevuld met bloemen!! Ze moeten natuurlijk nog mooi worden, maar het fleurt in ieder geval het pad langs de grote schuur al vast weer wat op.....
Ik was er superblij mee!!

En later kreeg ik nog iets heel erg leuks....


Hoe het heet weet ik niet, maar het is een soort kaarsenpotje met schaaltje er bovenop. Dat zit dan wel vast. Je doet er een waxinelichtje in en legt er een soort van geurblaadje (kaarsenvet of zo iets) -zoals op de foto rechts onder- op. Doet het waxinelichtje aan en daardoor smelt het blaadje. Dat geeft dan een heerlijke geur.... Net zo lang laten branden totdat het niet meer geurt....
Nu geurt het nog lekker, maar ik denk dat je later dat schaaltje gewoon schoon moet maken en er dan een volgend blaadje op kunt leggen. En elk blaadje heeft een verschillende geur...
Dochterlief in de bocht!! Vinden jullie het niet fantastisch?
Lachen... "Mam", zegt ze, "er was een heeeeele bak vol met allemaal verschillende blaadjes. En ik heb aan allemaal geroken... Ik kon haast niet kiezen!! Op 't laatst was ik helemaal geurderig van alle blaadjes"..... Schattig, toch?

En jullie, hoe was jullie moederdag?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)