woensdag 21 mei 2014

Patroon "Rijst"

Allereerst heel erg bedankt voor jullie lieve reacties op mijn blogje van gisteren!! Dank jullie wel! Het is wel iets wat bijna de hele dag door onze gedachten speelt... Het laatste nieuws is dat het kind ivm alle wonden op een kantelbed lag, en dat was voor die wonden wel goed, maar voor het hoofd niet. Ze kreeg daardoor te veel vocht in haar hoofdje.... Er wordt naar een oplossing gezocht.... Momenteel wordt ze in een diepe slaap gehouden.... Nog steeds erg kritiek....

Maar goed, ik zal jullie het patroontje van mijn lapjes geven. 

Eerst maar even dat breisel dat mij een beetje op de korrel nam.... vandaar dat ik het ook "Rijst" heb genoemd! Ik vond het al net rijstkorrels, maar omdat het een loopje met me nam vond ik de naam wel toepasselijk...
Het is eigenlijk heel simpel breien...

Zet 43 steken op. (K-2 r-36+1 patroon-2 r-K)
Met naald 3 geeft dat ongeveer 20 cm.
Brei 4 naalden recht

1e naald: K - 2 r - * 1 r - 2 recht samenbreien * - 2 r - K
2e naald: K - 2 r - * 1 r - haal nu de lus tussen de 2 steken op en brei die recht * eindig met 1 r - 2 r - K
3e naald: helemaal recht (je hebt nu weer het oorspronkelijke stekenaantal!!)
4e naald: K - 2 r - 37 st averecht - 2 r - K

Dit steeds herhalen tot ongeveer 19 cm.
Bij het laatste patroontje heb ik naald 4 laten vervallen en heb die recht gebreid. Dan nog 3 naalden recht. In de laatste naald alle steken afkanten!!

Later dacht ik nog dat het misschien niet scheef zou trekken als je om en om zou doen, dus 1x zoals ik het heb gedaan en dan naald 5 beginnen met 2 recht samenbreien en eindigen met 1 recht, zodat de 'korrels' telkens een steek verspringen... Maar dat bedacht ik toen ik al 15 cm had gebreid....dus je begrijpt dat ik geen zin meer had om dat uit te proberen.
Als iemand dat wel doet en het is zoals ik denk, laten jullie me het dan nog even weten? Zou gewoon leuk zijn!

Trouwens, ik zou het so wie so leuk vinden om te weten of er mensen zijn die deze lapjes gebruiken en er misschien ook wel een deken van maken!! Het zou mij weer meer energie geven om de leukste patroontjes op te zoeken!!

Ik ben trouwens nog weer even met een nieuw project gestart... Is meer noodzaak dan liefde....
Als alles goed gaat hebben we over een paar weken bruiloft (hele dag mee) en nu heb ik wel een leuk jurkje, maar het is zo kaal......
Dus maar even iets nieuws opgezet.....
Het wordt een schouderwarmer.....



Ik haak met Cotton Merino.. Nog nooit mee gehaakt, maar het ligt heerlijk in de hand.. en met naald 4,5 en dit patroon moet het te doen zijn om dit een beetje snel af te hebben.... Het is een heerlijk werkje voor onder de parasol! Maar eerst moet er nu in huis wat gedaan..... Niet te veel natuurlijk, want het is veel te warm om je daar druk om te maken en we zijn toch meest buiten..... Of denk ik nu te simpel?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)