donderdag 8 mei 2014

Nog een affo... en eten van een plaatje

Ben ik toch gister helemaal vergeten te vertellen/laten zien dat ik nóg een affo had!! Ik moet trouwens vreselijk wennen aan dat woord, ik vind het ook eigenlijk geen woord en denk er heel hard over om het maar weer uit mijn woordenboek te schrappen.
Als ik het woord affo hoor krijg ik altijd de neiging om mijn wenkbrauwen op te trekken en een vragend gezicht te zetten zo in de trant van: waar hèb je het over????
Inmiddels, met pubers en bijna pubers over de vloer en het rondstruinen op blogland, ben ik iets meer thuis in het land van de rare woorden. "Mahammmmmm, dat zijn ABSOLUUT geen rare woorden, het heeft helemaal niets met sex te maken"...... alsof daar alleen maar rare woorden over bestaan!!! Maar goed, deze verhandeling over rare woorden en woorden die ik niet snap of aanvoel zullen we maar stoppen. "Het is gewoon zinloos om daar met u een discussie over aan te gaan"..... Ja, ja, heerlijk toch, pubers?
Weet je, soms wil je ze wel achter het behang plakken, maar stiekem vind ik het ook wel weer heeeeel gezellig hoor! Ik lach me af en toe slap!! Vooral als er een stoet om de tafel zit te debatteren!!

Maar nu mijn vergeten affo!!
Ik snap wel waarom ik 'm vergeten ben! Vast niet omdat de kleur niet opviel!! Maar wèl omdat ik 'm niet meer in huis heb!!
 Ik heb ooit eens, toen onze dochter nog klein was, een serie glanskatoen goedkoop op de kop getikt. Ik was die hele serie al lang weer vergeten totdat ik een kastje ging uitmesten! Daar kwam warempel een zak met roze aan!!! Tja, nou, wat moet je daar mee?
Het boek haken en kleur bood uitkomst! Ik ging 'spiraal'haken en later blaadjes haken en zo kwam dit kussen tot stand! Het is een heel leuk karweitje om te doen. Voordeel is: je hoeft de lamp 's avonds niet zo vroeg aan te doen... Deze kleur haakt zichtbaar zal ik maar zeggen.

Al gauw was ie af. Maar ja, wat toen? Ik wilde dat ding zelf absoluut niet hebben!! Totdat!! Ja, ja, schrik niet, mijn schoonmoeder (!!!!! 86 jaar!!!!) vond het een pracht exemplaar!! Nou, wat doe je dan als liefhebbende (??) schoondochter? Je geeft het haar gauw mee naar haar eigen bank!!
En nu ligt het dus daar te schitteren op de bank. En iedereen die ook maar naar het kussen kijkt krijgt direct te horen: Ja, dat heeft m'n schoondochter gemaakt!
Nou, of ik dáár nu zo blij mee ben....

Goed, dat was dat!

Ik wil jullie nog iets vertellen.

Wij hebben gister van een plaatje gegeten!
Van een plaatje gegeten zul je je afvragen?
Ja, dat betekent dat ik een recept heb gekookt van een papiertje en dat het eten toen het op onze borden lag er net zo uitzag als op het plaatje!! Nou, en dat wil wat zeggen hoor!! Hoe vaak lijkt het helemaal niet op het plaatje....
Jammer dat ik gister geen foto van onze borden heb genomen, want dat zou hetzelfde opleveren als dit:
Bovendien was het ook nog eens lekker en vrij simpel te maken!!
Het enige nadeel was dat de hele familie 's avonds nogal winderig was..... en STINKEN!!! brrrr.... blij dat er niemand onverwacht over de vloer kwam.
Hier nog even het recept. Je kunt het ook vinden bij allerhande...

Nou, dat was het weer voor vandaag!!
Nu snel aan de poets! En tussendoor nog even blogjes kijken/lezen!!

Daarna overblijfmoeder en dan is de vrijdag al weer een eind op streek.

Tot later!!
Liefs,
Marian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)