dinsdag 13 mei 2014

Lapjesdeken, patroon 'Strand'

Ja, ja, jullie zien het goed!!
Eindelijk weer eens een patroontje voor mijn lapjesdeken!!
Ik geloof dat ik ergens half januari het laatste lapje had gebreid.....

Ik zag wel in de 'statistieken' dat er nog wel eens op de patroontjes van mijn lapjesdeken werd gekeken, en dat hield het donkere hoekje van mijn brein nog een beetje wakker.... Het is zo leuk om te zien dat mensen toch wel geïnteresseerd zijn in bepaalde patroontjes....
Ik was nl. een beetje uitgebreid... Was meer in de haakban om zo maar te zeggen... Komt nog bij dat ik het garen wat ik er voor heb bestemd niet zo super de puper vind breien, dus opgeteld kwam dat gewoon op een stop! Maar ik ga niet overstappen op ander garen, dat lijkt niks bij elkaar. Dus.. maar gewoon verder gaan met Action (hier zeggen ze dan: Prut Van De Action....)

Maar pasgeleden kwam ik die stapel die al af was weer tegen in mijn vergeetmandje en dacht: daar moet je toch wel weer eens wat aan doen Marian!!

Nou, om dan toch maar weer eens verder te gaan heb ik een makkelijk patroontje uitgezocht!! Ik vond het bijna jammer toen het lapje klaar was....
 Ik heb het patroontje "strand" genoemd.... Het doet me nl. denken aan het strand dat je ziet als de golven weer terug gaan naar zee.....

Hier volgt het patroon:
48 steken opzetten en 4 naalden ribbels breien
1e naald: K - recht - K
2e naald: K - 2 r - 42 av - 2 r - K
3e naald: K - 2 r - * 4 r - 2 av afhalen  *- 2 r - K
4e naald: als naald 3
5e naald: als naald 1
6e naald: als naald 2
7e naald: K - 2 r - 3 av afhalen - * 4 r - 2 av afhalen * - 2 r - K
8e naald: als naald 7

Wel opletten dat wanneer je de steken averecht afhaalt je de draad aan de verkeerde kant van het werk houdt! Dus bij naald 4 en 8 moet je even de draad naar voren halen als je de steken averecht afhaalt.


Het is een heerlijk makkelijk patroontje om er weer een beetje 'in' te komen....
Ik denk dat ik de breinaalden maar een beetje 'warm' houd voorlopig.

Mocht er iets niet kloppen of kom je er niet uit, dan kun je altijd contact met me opnemen via het contactformulier (in rechter kader)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)