donderdag 22 mei 2014

Lapjesdeken patroon "Eenvoud"

Zoals beloofd, hierbij het patroontje van m'n lapje voor de lapjesdeken!

Ik kon er geen andere naam voor bedenken dan 'eenvoud'. Maar ik vind 'm zelf juist dóór z'n eenvoud heel mooi!! Plus dat het ook nog eens lekker wegbreit...
Ik wilde het eerst in tricot breien, maar dit garen is niet zo super mooi voor tricot, dan zie je allerlei obstakels en bobbels (nee niet die van de CAL) die in de draad zitten dus dat vond ik niet zo'n hele goede optie. Vandaar dat ik voor ribbels heb gekozen.

Ze 101 steken op en brei 1 naald recht.
Volgende naald 49 steken recht breien - 1 r afhalen - 2 r samenbreien - afgehaalde steek overhalen - 49 recht
Teruggaande naald gewoon recht (of als je tricot wilt averecht)
Dan weer 48 steken recht - 1 r afhalen - 2 r samenbreien - afgehaalde steek overhalen - 48 recht
Teruggaande naald recht (of averecht)
Zo doorgaan tot je nog 3 steken overhebt, deze in 1 keer 3 recht samenbreien!!



Nou, simpel toch?
Kind kan de was doen!!


Succes er maar weer mee!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)