dinsdag 27 mei 2014

Kleine dingen...

Het zijn de kleine dingen die het doen.... 
Daar moest ik vandaag aan denken toen ik vol frisse tegenzin me in m'n kloffie had gehesen en toch maar een emmer water klaarmaakte om de ramen aan de binnenkant te zemen!! Toen ik onze vitrage opzij schoof vond ik ze niet al te fris ruiken, dus hup
die dingen maar gelijk in het wasmachien! Is dat ook maar weer gebeurd....

Ik had er echt totaal geen puf in om dat te doen, maar soms moet je gewoon jezelf aanpakken en gewoon beginnen!!
Rond koffietijd was ik nog niet veel verder dan 1 raam gekomen, want stom stom stom ik kon niet anders dan lopen zuchten en mezelf toch wel zo zielig vinden dat ik toch telkens weer die kamer een beurt moet geven... Nou afijn, jullie kennen mijn klaagzangen zo onderhand wel als het over de huishouding gaat.....

Ik was al lang blij dat het 10 uur was en dat ik een fatsoenlijke reden had om maar even te pauzeren....
Was ik toch helemaal vergeten dat ik een afspraakje had lopen met een kennisje dat koffie zou komen drinken!!!! En weet je wat het leuke was? We zijn zo in de auto gestapt en naar de bekende groenwinkel gereden, dáár hebben we lekker koffie mèt gedronken en  an passant heb ik nog even vulling voor de teil gekocht!
Maar nu moeten ze er nog in!!
En m'n kamer is niet door de kaboutertjes afgemaakt...
Zucht!
Maar terwijl ik alweer aan het zuchten was moest ik toch denken aan de glimlach die deze dag mij bood: nieuwe plantjes in mijn teil!!
En kwam mij dat deuntje in m'n hoofd: Het zijn de kleine dingen die het doen!
En die kamer? Ach, stukje bij beetje komt dat ook wel weer goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)