dinsdag 20 mei 2014

Breien en haken

Ja, het gaat dus echt wel goed samen, dat breien en haken! Dat ik zelf daar niet eerder aan gedacht had! Maar goed, zo zie je maar weer: we kunnen altijd van elkaar leren!
Of de haak- en breinaald nu altijd gezamenlijk in het 'werk'-mandje blijven liggen kan ik jullie niet vertellen, maar vooralsnog liggen ze 's nachts gebroederlijk (of zusterlijk) naast elkaar!! Overdag is meestal een van de twee onderweg.... ergens op een stoel, ergens buiten, (ja, dat kan weer, heerlijk he jongens dat we weer BUITEN kunnen leven???), of op de grond, of........ in mijn handen!!

Voor mijn gevoel heb ik heel lang geen blogbericht geschreven, maar uiteindelijk valt het wel mee; nog geen week geleden was mijn laatste berichtje. Wel heb ik de meeste blogberichtjes van jullie gelezen en op enkele ook wel gereageerd, maar verder niet.
Ik hoop dat jullie daar een klein beetje begrip voor kunnen opbrengen, want we hebben hier een spannende tijd. Bij onze dochter (groep 7) op school heeft een meisje (groep 4) een heel ernstig ongeluk gekregen. Ze is met de traumaheli overgebracht naar Nijmegen en inmiddels al diverse keren geopereerd. De grootste zorg is nu haar hoofd, ze heeft onder andere een open schedelbreuk, en nog veel meer. Ze hebben zondag nog een huidtransplantatie gedaan omdat er een grote vleeswond was die voor infectie kon zorgen. O, echt heel erg. We zijn er allemaal erg van van streek en onder de indruk. Het is hopen en bidden dat ze er door mag komen. Maar als ze er door mag komen is -nu nog- de grote vraag: HOE?
Je begrijpt, dochter is er erg mee bezig en af en toe van streek, en zelf houdt het me ook bezig. Je kent het kind waar het om gaat, je weet wie het is, de ouders ken ik van gezicht, maar gewoon, zoiets ergs!! En het gebeurde bij ons om de hoek! Wij zaten gewoon lekker te eten tussen de middag en hoorden sirenes en dergelijke, en zeiden nog wel tegen elkaar: nou, dat is wel echt iets! Niet wetende dat het 100 meter verderop was!! En dat het een bekend kind betrof!!
Dus vandaar even iets minder op blogland.....

Ik heb deze keer zelfs 2 lapjes gebreid!!
De eerste hebben jullie al een halve keer kunnen zien.....
die nam mij zo heerlijk op de korrel.....

En de tweede brei je zo even in een kort tijdsbestek. Het enige wat je moet uitrekenen is hoeveel steken je nodig hebt....
Hier nog even een close-up

Later volgt de beschrijving nog hoor!!


En... de deken is ook weer 'bij'....
Hij past niet meer in m'n mandje......
Zo, jullie zijn weer een beetje bijgepraat, nu hard aan de gang! (ik zit nog in m'n pyjama... ja, ik weet het, het is 9.00 uur geweest.....)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)