donderdag 8 mei 2014

Affo's en o-h-w-tjes...... en veeeeeel dank!!!

Allereerst wil ik met jullie delen dat ik zo verwonderd ben! Waarom?
Nou, wie had gedacht, toen ik vorig jaar voorzichtig begon met bloggen, dat de 'bekijkstatus' zoals ik het altijd maar noem nog geen jaar later al de 25.000 (!!!!!) zou zijn gepasseerd!!!!????
Ik in ieder geval niet!!!!
Al een tijdje zocht ik op diverse blogs naar leuke inspiratie en zodoende borrelde het idee bij mij om zelf een blog te beginnen. Al was het alleen al voor mezelf om vast te leggen wat ik allemaal maakte. Want daar was het in eerste instantie om begonnen!! Ik had nooit, maar dan ook werkelijk nooit kunnen denken dat het bloggen zo leuk zou zijn!!
Toen de eerste volgers kwamen was ik zo blij verrast! Want ja, wie zou er nu in mijn creaties en verhalen geïnteresseerd zijn?
Maar gezien de leuke en lieve reacties is het toch nog wel wat...
Mede daardoor is het er ook wel eens van gekomen dat ik wel eens iets persoonlijks met jullie gedeeld heb... als ik in een dip zat, of als ik me gewoon helemaal weer eens niet goed voelde.... Die reacties van jullie, echt waar, ze waren soms gewoon een lichtpuntje op mijn moeilijke dagen!!
Heel veel dank, lieve mensen!!! Als jullie hier waren kregen jullie allemaal een dikke knuffel van me!!!
Ik hoop dan ook lekker door te gaan met bloggen en soms onzinverhalen te vertellen....
Want weet je, als ik eenmaal aan het 'schrijven' ben, dan moet ik mezelf soms gewoon bedwingen om er een eind aan te breien (of haken)..... anders wordt het zo vervelend hè?

Maar goed, dat was al een hele inleiding, nu maar eens over naar andere zaken.....
Om te beginnen een zoekplaatje
zoek de verschillen....
Het ronde kleurige kleedje was een van mijn eerste haaksels sinds jaren.... Het was zomaar wat spelen met restjes... Het verdiende niet echt de schoonheidsprijs, maar het was wel makkelijk op onze keukentafel onder de rieten fruitmand. Dat gaf anders zulke krasjes als je ermee schoof. Dus vond ik dit wel een oplossing. Niet dat het nu helemaal was wat ik echt mooi vond, maar stiekem was ik wel een beetje trots op mijn eerste haaksel sinds mijn jeugd... (ben ik nu een oude bes dan? ja, volgens de kinderen wel... "u bent al zo oud".... en bedankt hè?)
Maar ja, wat bij de meeste mensen denk ik wel eens gebeurt kwam ook hier voor: rot fruit dat lekker ligt te rotten en te lekken zonder dat je er erg in hebt.....
Zelfs na de wasbeurt in de wasmachine bleef de vlek gewoon hardnekkig in beeld!!
Reden voor iets nieuws dus!!!









En omdat ik de laatste tijd van de 'makkelijke steken' ben zocht ik iets simpels.....
Ik noem het maar de kruissteek.....
De kleur op deze foto's komen aardig overeen met de werkelijkheid.

Het is een heerlijke steek om even tussendoor te doen!!
Je haakt gewoon stokjes. Als je wilt kruisen sla je eerst een lus over, dan haak je een stokje en vervolgens maak je een stokje in de overgeslagen lus....
Ik heb er een soort raster van gemaakt.
Toen ik (ik had natuurlijk weer niet goed maat genomen) het vierkant af had bleek het niet echt onder de fruitmand te passen.... Dus... een rand erom heen gefantaseerd....
Maar nu vond ik het kleedje weer te leuk om onder de fruitmand te leggen.....
Ik had nog 


ooit een keer deze gemaakt. Die lag onder de plant (ook al tegen krassen). En nu dus maar even stuivertje gewisseld....

Hier nog even het kleedje in zijn geheel... de kleur komt helaas niet echt goed over..... Misschien ooit eens een cursus fotograferen overwegen...
Verder ben ik nog bezig met het V-steek-kussen....
het vordert al best..... Misschien dit weekend klaar??? Zou weer een affo zijn!! Nu nog een o-h-w-tje. Voor degenen die niet weten wat ik daar mee bedoel: Onder Handen Werkje.... ;-)
Ook heb ik nog een paar blommekes gehaakt!! De bestemming ben ik ook uit: een tas!! Dus nu nog 2 blommekes erbij en dan kan het spul in elkaar.... Ik wil 'm zelfs deze keer met stof aan de binnenkant maken! Nog nooit gedaan, maar ik ga het proberen!!!! Lijkt me een vrolijke zomertas!!

Nou lieve mensen, het is een heeeeeeel verhaal geworden hè? Ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb, en anders: sorry dan!!

Ik was met een heerlijke kop koffie achter de computer gekropen om 'even' een blogje te maken, maar de koffie is allang verschwunden en het even is ook wel uitgelopen.... Ach ja... je moet je toch ergens mee vermaken, niet dan?

Maar inmiddels is mijn was ook klaar dus die ga ik nu gauw in de droger stoppen, want met al die buien vind ik het jammer om het buiten te hangen. Moet ik telkens mijn haakwerkje aan de kant gooien om naar buiten te lopen of het nog droog is.... Jammer van m'n energie, toch?

Tot de volgende keer maar weer!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)