dinsdag 22 april 2014

Krans

De paasdagen zijn weer voorbij... Gister was het niet zulk mooi weer.... Maar ach, veel last heb ik er niet van gehad. 
Man en zoon hebben lekker kunnen vissen en de vrouwen waren gezellig thuis.
Omdat ik met die voet zit kon ik toch niet veel beginnen.
Gelukkig zakt het allemaal weer een beetje af en kan ik al weer aardig door het huis heen hupsen.... Dus: doktersbezoek maar weer uitgesteld. Tja, wat kan die man anders constateren dan dat het al weer afzakt? En dat als het zo doorgaat ik wel weer gewoon kan lopen straks? Niets toch zeker? Daar ga ik die man zijn goede tijd maar niet mee belasten... Tenzij het nog weer erger wordt of het op dit niveau blijft, dan ga ik nog wel even een afspraak maken. Dom? ach, misschien wel, maar ik loop nooit zo hard (kan ik nu natuurlijk ook niet) naar dokters...

Zaterdag had ik er wel graag naar toegegaan, maar ja, die huisarstenpost hè, daar ben ik nu weer niet zo erg weg van....
Maar goed, genoeg over mijn teen geklaagd, het helpt toch niet.

Ondertussen heb ik, dat piepschuim ding lag me al lang in de weg. Telkens als ik dat kastje opendeed kwam dat rotding er weer uitvallen. En even zo vaak knikkerde ik 'm weer terug in de kast. Ach, dacht ik dan, gekocht in een vlaag van verstandsverbijstering. Misschien dat dochterlief er nog eens wat mee doet, en anders wordt ie nog wel een keer verbannen naar de schuur... En dan komt manlief 'm tegen met de schuur opruimen en denkt: wat wil ze dáár nu weer mee? Nooit iets over gehoord, dus die kan gewoon in de container....
Gelukkig kreeg ik een inval.....
En niet eens zo heel veel werk moet ik zeggen.
Even rommelen in mijn 'wolletjes'.... en zie daar:

De 'grote lap' haakte ik van Scheepjes markona cocktail (waar ik ook mijn CAL deken mee haak) op haaknaald 4. Gewoon 26 steken opzetten en maar vasten haken..... Tot ongeveer 60 cm lang. Ik had een krans van 25 cm rond. Toen met een overhandse steek vastgemaakt. En daarna wat bloemetjes gehaakt...

Ik heb ze vastgezet met knopspelden.
Daarna nog een lintje opgezocht, dat heb ik ooit eens bij de Wibra gekocht en lag daar maar te liggen, er omheen geknoopt en voilà! De krans is een klaar!!
Even in het laatje op zoek naar een punaise en toen kon de krans opgehangen worden. 

Hij hangt nu mooi aan de buitenkant van onze toiletdeur... Mooi met het zicht in de hall....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)