donderdag 6 maart 2014

Randje met verhaal......

Weten jullie nog dat ik -na 15 jaar- de verleiding niet kon weerstaan om het borduren weer 'op te pakken'?
En weten jullie ook nog hoeveel frustraties dit gaf? Gewoon omdat ik het, ondanks allerlei hulpmiddelen, -bijna- niet kon zien? Wat jullie niet weten is hoe lang ik over één zo'n randje deed!! Dat was bijna nog het ergste van alles!! Maar opgeven? Ach, dat wilde ik niet! Wie A zegt.....


Maar goed, een beetje rondkijken op blogland, de diverse borduurblogs bekeken en toen via via op de site van Marijke gekomen. Aan haar heb ik mijn 'probleem' voorgelegd met de vraag of zij een oplossing wist!?

Zo lief, ze belde me er zelfs nog over terug!! Ze zei dat er Aïda band bestond, maar dat zij dat niet in haar 'bestand' had... Ze wilde wel eens informeren en eventueel bestellen en daarna kon ik -geheel vrijblijvend- beslissen wat ik wilde. Nou, ik moet zeggen, ik vond dat gewoon SUPER!

Ze heeft toen Aïdaband besteld (20 cm, 6 kruisjes per cm), daarop moest zij (en dus ook ik) ruim twee weken wachten! In tussentijd heeft ze me nog gemaild dat het op een andere webwinkel wel te koop was, dus als ik wilde beginnen kon ik het daar ook bestellen!
Ben je mal, dacht ik, ze doet zo veel moeite voor mij en dan zal ik naar een ander gaan? Echt niet dus. Dat randje per week loopt niet weg, en achter loop ik toch al, dus ik wacht het geduldig af!

Zaterdag kreeg ik de mail dat ze het band binnen had. Nou, ik direct besteld, ze heeft me zelfs nog een goed kleuradvies gegeven, en wat dacht je? Dinsdag plofte het al in de brievenbus!!! En ook zo mooi verpakt!!




Tja, en dan moet het natuurlijk wel uitgeprobeerd worden!! Het is heerlijk soepele stof en waarempel, ik kan het -met een felle lamp, of met heeeel goed daglicht- ZIEN!!! Oh, wat was ik blij!!



Ze had zelfs nog de optie gedaan dat ik het, als ik het eerst even op het uiterste randje probeerde en ik zou het nog niet kunnen zien, terug mocht sturen als het helemaal niet ging lukken!!
Nou, wat mij betreft: een PRACHTMENS!!!
Ik ga zeker nog eens bij haar shoppen!!

Het ergste is nu alleen dat ik het zó leuk vind dat ik het kan zien dat ik haast niet meer kan stoppen!!

Ik heb netjes eerst het midden opgezocht en gemarkeerd, want ik hoef natuurlijk niet zo veel kruisjes per rand als op het oorspronkelijke stramien.... Ook begin ik netjes vanuit het midden te borduren!! Ja, dat was ook al iets wat Marijke me aan de hand deed....


En, hoewel ik niet zo'n ervaren borduurster ben, ik durf jullie ook de achterkant te laten zien!!! Volgens mijn oma moest de achterkant altijd mooie streepjes geven met hier en daar een 'fludderke draad' ten teken dat je netjes aan- en afhecht en in ieder geval niet begint met een knoop onderin je draad. Nou oma, ik wilde dat u het nog kon zien hoe ik de wijze raad ter harte heb genomen!!



Heerlijk!!
Hier knapt een mens van op zeg!!
Het gaat gelukkig op het moment weer redelijk met me, ik moet nog wel wat kalm aan doen natuurlijk en niet al mijn kruit in een keer verschieten, maar dat is nooit handig! En dan ook dit weer hè, dat is echt 'mijn' weer!! VOORJAAR!!! Joepie!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)