woensdag 5 maart 2014

Crochet along (6)

O, o, die bobbels.... Half blogland had er iets over te vertellen! En natuurlijk wil ik er ook mijn zegje over doen!
Ik liep nog achter, dus moest eerst de rij stokjes, halve stokjes in tweevoud nog haken. Nou, dat was zo gepiept.


Al eens eerder had ik bobbels gehaakt (de achterkant van mijn kussen, op het blogbericht "worden-dit-echt-pannenlappen"(klik hier) kun je ze wel zien. Ik heb er toen geen problemen mee gehad dat het geen bobbels werden! 
Maar, ik moet toegeven, de bobbels van de CAL werden niet echt bobbels.

Hoe ik het dan opgelost heb? (Want ik vind dat ik nu wel bobbels heb) Ik heb in plaats van HALVE STOKJES die je tussen de bobbels haakt gewoon VASTEN gehaakt. En toen vond ik het wel bobbelig genoeg.... Dat heb ik bij de 'pannenlappen' ook gedaan. En die bobbels vond ik mooi!

Deze bobbels steken wel heel erg af qua kleur, maar goed, dan kun je ook zien dat ik bobbels gehaakt heb!!
Tjonge, wat kun je toch bobbelig worden van al die bobbels... Dat gevoel had ik al een beetje als ik op blogland over bobbels las, maar nu ik dit berichtje schrijf word ik er zelf ook bobbelig van.... (het woord "bobbels of bobbelig" staat in dit berichtje al zo'n 15 keer geschreven, dus je snapt: nu even GEEN bobbels meer... (stand: ik geloof 18x)

Ik ben blij dat ik weer 'bij' ben met de CAL. Het geeft weer een goed gevoel. 

Alleen vind ik de zijkant nog steeds 'naadje'..... Zeg nou zelf, het is toch niet móói zo? Ik snap er niets van! Het is ook niet zo dat ik telkens aan dezelfde kant begin, want dat heb ik pas ergens gelezen, dan krijg je dus wel 'scheeftrek'..... Als ik naar die zijkant kijk ben ik -bijna- in staat het hele spul maar uit te trekken......
Maar goed, dat doe ik natuurlijk niet. Ik hoop maar dat er straks nog een mooie rand omheen komt die veel van deze oneffenheden verdoezeld.... (en natuurlijk blokken) Anders verzin ik er zelf wel een variant op, want zo kan het echt niet, vind ik.....

Ondertussen haak ik nog granny's voor het goede doel. Doen jullie er ook nog aan mee? Vele kleine beetjes helpen!! En je hebt nog tijd tot 5 april.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)