zaterdag 8 februari 2014

Worden dit echt pannenlappen?

Schoonmoeder was hier weer en ik natuurlijk aan de haak! Ze is (86) altijd nogal benieuwd naar mijn creaties.... vaak vindt ze het 'wel aardig', maar 'wat wil je er toch mee?'... en heel soms vindt ze het ook nog wel eens gewoon mooi!!

Zoals mijn kussen... ja, dat vindt ze nu weer echt mooi!  Dat zegt ze dan niet echt tegen mij, maar via via kom ik het dan toch weer te weten (tja... klein wereldje soms hè)  Ze vertelt aan buren en vriendin dat 'Marian me daar toch een mooi en ingewikkeld kussen maakt! Echt mooi heur... Ze mag 't echt geerne doôn... Liewer as de huusholding, want daar heffe nooit zo vulle oorn naar'.... (Vertaling: Echt mooi hoor, ze mag dat gewoon graag doen, liever dan de huishouding, want daar heeft ze nooit zo veel oren naar) En bedankt hè! Die kan ik weer in m'n zak steken... Laat ik nu meestal geen zakken hebben, en ook nog eens een hele gladde rug hebben.... Effe schudden en je bent het weer kwijt! Zo, even achterom kijken en een ander kan er zo weer overheen stappen. Nu lijkt het net of schoonmoeder en ik niet goed samen door één deur kunnen. Nou, letterlijk zal dat ook niet meevallen, maar figuurlijk valt het nog wel mee hoor.... Ik probeer gewoon niet overal op te reageren.... En weet je, ik als flapuit (extrovert persoon) vind dat best wel eens heeeeel erg moeilijk hoor!!! Over het algemeen probeer ik er toch wel iets gezelligs van te maken als ze komt. Pluspunt is natuurlijk wel dat ze altijd haar breiwerk (sok!!) bij zich heeft en dat rechtvaardigt mij weer om ook te gaan zitten handwerken!! Tada.... "elk nadeel hep se voordeel"....

Oké, we gaan over tot een ander onderwerp:

Maar goed, de voorkant van het kussen is zo goed als af. De laatste rand moet er nog aangehaakt worden. Dus zat ik iets anders te haken....
"Wat doe je nu dan? Pannenlappen haken? Maar die gebruik JIJ toch nooit?" Je moet weten dat ik de aardappels en dergelijke altijd in een vergiet knikker en ze dan later weer in de pan mik.... Veel makkelijker en sneller, plus je verbrandt je handen ook eens niet aan die warme stoom!!
Wat het wèl wordt laat ik nog even geheim..... Maar een goed verstaander/kijker kan er al wel een link naar leggen....

Ik heb nog geprobeerd om de 'bolletjes' mooi op de foto te krijgen, maar fotograferen is niet echt iets wat ik goed kan... Tja, zo heeft iedereen weer zijn eigen kwaliteiten....

Groetjes,
Marian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)