maandag 10 februari 2014

Week 6...

Om te beginnen kan ik zeggen dat ik over de afgelopen week op creatief gebied best een voldaan gevoel heb!
Wat had ik op de planning staan?

  • voorkant kussen afmaken
  • crochet along huiswerk
  • vierkantjes van Corrie
  • hexagons
  • borduren
  • lapjesdeken

Om het rijtje van boven naar beneden maar even af te werken:

Het kussen is me boven verwachting snel gegaan! Ik had ingepland alleen de voorkant af te maken en deze week me op de achterkant te storten. Maar zie eens aan, zelfs de achterkant is, op een kwart na, gehaakt!! (het waren dus lekker GEEN pannenlappen)
Maar dan komt het ergste nog: in elkaar zetten!! Ik wilde nl. de achterkant klaar hebben en dan zo de voor- en achterkant met de laatste toer van de voorkant (snappen jullie het nog?) aan elkaar haken. Of het gaat zo als ik wil blijft nog even een open vraag, maar die hoop ik deze week ook te kunnen beantwoorden.

Het kussen staat nl echt bovenaan mijn lijstje, omdat ik het deze week gewoon af wil hebben. 
Zondag is manlief jarig en dan vind ik het gewoon gaaf als er een nieuw kussen kan liggen te pronken op de bank. 
Die bank zelf is gewoon niet meer om aan te zien, maar hij moet gewoon nog een poosje mee, dus zal ik 'm zelf maar 'opleuken'...
Hij zit nog zo heerlijk... maar hij wordt gewoon kaal! En.... ik kan 'm niet goed wegdoen. Hij komt nog van mijn oma... Het was haar trots! En oma en ik dat waren gewoon hele goede dikke en beste vriendinnen. Oma is 100 jaar geworden, maar mocht haar verstand tot het laatste toe houden!! Daar waren we allemaal zo dankbaar voor! Ze is ook niet ziek geweest, nee, gewoon onder het eten is ze gestorven. Niemand erbij... Het is al weer 3 jaar geleden, maar ik mis haar nog!!

Het huiswerk van de crochet along was natuurlijk pinut! Zo gepiept. Het noemen niet waard.
Dat zal deze week wel iets anders worden...

De vierkantjes van Corrie zijn ook niet echt gegroeid. Het aantal staat nu op 13 stuks. Nog 7 te gaan dus. Misschien deze week nog een paar....


Hexagons... Ja, ik had me voorgenomen er 10 te maken deze week. Dat is me bijna gelukt. Nummer 10 moet nog 1,5 toer... Dus kan je niets van zeggen, toch?

Het borduurwerk is helaas niet uit z'n slaapstand ontwaakt! Daar moet ik toch echt wat aan doen, anders wordt het echt niets!

En de lapjesdeken... tja... de breinaalden vroegen om rust. Nou, die geef ik hun nog een poosje. Ik ben nl al wel weer aan het brainstormen over een paar volgende lapjes.....

Ik merk dat ik eigenlijk niet zo veel op mijn planning moet zetten. Dan heb ik gewoon te veel keuze denk ik. En... ook niet onbelangrijk: ik vind zelf dat ik dan geen ruimte heb voor onverwachte dingetjes zoals dit potje.

Ja, het kwarkbakje was al een poosje van tafel geveegd. Daar was een glazen pot voor in de plaats gekomen. Dat was al iets beter, maar het potje had het zo koud..... Deze week heb ik haar maar een jasje aangetrokken. Zo gepiept trouwens.... Dochterlief draait de zachte kleurtjes altijd naar voren en zoonlief vind de ster gewoon gaver!! Kun je tenminste zien dat je ook nog iets anders kunt dan alleen maar blokjes maken!!

Dus... deze week heb ik niet veel op mijn planning gezet:
  • kussen
  • crochet along huiswerk
  • hexagon / vierkantjes
  • borduren
Ben benieuwd hoe ik het er deze week af ga brengen.

En jullie? Ook een strak schema? Of werken jullie gewoon 'uit de losse pols'? Dat heb ik ook lang gedaan, maar ik merkte dat ik telkens aan wat anders begon en er veel niet af kwam. Als ik het dan later tegen kwam dacht ik: mmmmm is het nu wel zo leuk? Ach, laat ook maar, en.... roetsssss uitgetrokken. Met het gevolg dat er bijna niet af kwam!! Overal aan beginnen en uiteindelijk alles weer uithalen. Tja, dat kan de bedoeling toch niet zijn!!

Ga nu gauw naar m'n strijk!! (ook al zo'n hobby van me, maar ik zal proberen jullie deze week niet te vermoeien met mijn gebazel over huishoudelijke bezigheden. Uiteindelijk is dat ook gewoon SUPER SAAI!!!!!)

So long!

Marian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)