maandag 24 februari 2014

"Mijn" randje per....... ????

Een poosje geleden blogde ik dat ik na 15 jaar het borduurwerk weer op wilde pakken. Dat 'randje per week' vond ik zo leuk en een mooie aanleiding om het borduurwerk weer eens te gaan doen.
Nu hielden mijn ogen me een tijdlang tegen om het toch te gaan doen. Maar ja, soms is je verstand niet zo goed in redeneren dat je daarnaar luistert.... Dus, ik bestelde alle benodigdheden en zette mijn eerste wankele stapjes op het borduurpad..... 

Het was heel leuk, maar toch te fijn voor mijn ogen. Van alles geprobeerd... een felle lamp, een leesbril over mijn gewone bril, alleen bij daglicht en heldere zon.... het viel allemaal niet mee. De lol ging er snel af zo. Dus.... borduurwerk ik het onderste hoekje van mijn rommelmand gestopt met de hoop dat ik er maar niet te veel meer aan zou denken. Helaas... gedachten kun je niet sturen en dus bleef het maar door m'n gedachten spoken... En overal op blogland kwam ik mooie randjes tegen!! De een nog mooier dan de ander!!

Grrrr dacht ik, waarom ik nou niet?

Al eens rondgekeken of er misschien ook ander borduurband was, wat niet zo fijn geweven was... Contact gehad met Marijke (van steekjes en kruisjes), zij heeft trouwens een blog -als je van borduren houdt- om echt eens heerlijk je te verlekkeren op allerlei... Maar zo zijn er nog wel meer blogs met mooie borduurwerken hoor! Marijke stelde voor om het op Aida stramien te proberen, echter, dat had ze -nog- niet in haar webwinkel... Ze is er mee bezig en als het binnen is zal ik denk ik het randje per week op dat band gaan borduren.

Maar ja, wachten is moeilijk hè? Zo ook voor mij!

Nu heb ik een hele lieve buurvrouw die zelf ook veel -heeft- geborduurd.... Zij leende mij haar 'opzetje' zoals ze dat altijd zo mooi zegt. 

En kijk eens?

Met heeeel veeeel inspanning heb ik een paar kruisjes erbij geborduurd!! Vind het erg mooi (alleen moet ik de steekjes in het vervolg allemaal wel dezelfde kant op doen!!), en doe het dan ook niet weg, maar ga denk ik toch voor het Aida stramien straks. 

Want voor dit moet ik me echt te veel inspannen. Maar... wie weet, na 15 jaar....?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)