woensdag 5 februari 2014

Huishouden combineren met.....

Soms heb je van die dagen dat je gewoon lekker je eigen gang wilt gaan en vooral geen huisvrouw zijn!! Ik heb tenminste nog wel eens de drang -dat hebben jullie in mijn blogbericht huishouden (klik) wel kunnen zien....- om gewoon het huishouden het huishouden te laten en gewoon doen waar ik op dat moment zin in heb!! Helaas -wat dat betreft- ben ik toch gebombardeerd tot huisvrouw en zullen de dingetjes toch moeten gebeuren...... Soms zelfs met nieuwe moed en oude hekel.... Het moge duidelijk zijn: ik ben niet zo'n huisvrouw die fluitend en zingend haar huishoudelijke taken verricht gewoon omdat ze dat leuk vindt. Nee, ik zie het nog steeds als een noodzakelijk kwaad waar je meestal maar heel kort plezier van hebt! Helaas, het zij zo.

Alleen..............
Soms kun je ook dingen met elkaar combineren!! Zo gezegd: het nuttige met het aangename verenigen!
Dat heb ik dus gedaan!
Het kussen dat Nellie van Steek voor Steek hier liet zien vond ik prachtig!! Zij vertelde me dat het patroon hier te vinden was (Joke Lindevrouw). Het bleef me maar door de gedachten gaan.... Eens even in mijn voorraad 'wolletjes' zoals onze dochter dat zo mooi zegt gekeken en jawel hoor: gevonden!! Of het helemaal genoeg is weet ik niet, maar daar passen we dan wel weer een creatieve mouw aan!!
Tja, beginnen lokte wel heel erg (en alle andere onderhandenwerkjes protesteerden dan ook hevig, maar daar heb ik lekker niet naar geluisterd).... maar ja.... Toen ik in 'het rommelkamertje' kwam -waar onze jassen, schoenen, stofzuiger, strijkplank en wasmachine/droger staat- kon ik toch niet zo maar gaan zitten haken. Nee, daar protesteerde mijn toch nog ietwat ordelijke aard te heftig tegen! Ja, maar ik wil dat patroontje ook wel graag uitproberen... Die bolletjes lagen gewoon te schreeuwen of ik ze maar wilde gaan verwerken!!

Nou goed,
eerst de was uitzoeken, machine volproppen en dan.... terwijl de wasmachine zijn werk doet

kan ik mooi onder het genot van een kopje koffie dat patroontje eens proberen!!






Alles ligt inmiddels klaar....

Patroontje uitgeprint.....
Kopje koffie er bij.....
Het kopje koffie is inmiddels leeg en mijn beginnetje is er!!



Goed het patroon lezen, dan kom je er vanzelf wel uit!!
Het ging lekker!!

De volgende toer was even lastig, maar lukte ook!!

En dit is de voorkant!! Ik begon het steeds leuker te vinden!! De wasmachine werd gestaag weer gevuld..... (het moest toch vooral lijken dat ik veeeeeel in het huishouden doe!!)
Nog een aantal kopjes koffie en wasmachines verder vond ik het er al echt op gaan lijken....

Schoonmoeder kwam 's avonds op de koffie (plus de rest van de avond), dus ik kon heerlijk verder haken. En terwijl zij de zoveelste sok breide.....

ben ik nu inmiddels al zo ver!! 

Al met al is dit een werkje wat ik toch wel graag snel af wil hebben. Kan het mooi liggen te pronken op de bank als mijn schoonfamilie straks op verjaarvisite komt!! (manlief is over een paar dagen jarig!!)

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)