donderdag 9 januari 2014

Kadootje...

Wat grappig vond ik dat gister... Toen ik de blogs zat te lezen gister viel het mij op dat zowel Nienke als Jonneke allebei verwonderd waren over het feit dat de bollen al boven de grond kwamen.... Nou, bij mij komen er ook al een paar hoor!! Maar..... de winter is nog niet voorbij. De weerprofeten zeggen dat we aan het einde van dit weekend natte sneeuw kunnen verwachten..... Nienke wilde nog graag winter, nou meid, misschien komt ie nu gauw!! Maar ik kan me ook nog herinneren dat ik wel eens op de verjaardag van onze dochter (20 maart) een sneeuwpop heb gemaakt!!! Dus... wie weet!

Gister blogde ik al dat ik een pakketje van Jeanet verwachtte... Nou, het is gekomen!!
Kijken jullie even mee?
Het zeeuwse postkantoor had goed hun best gedaan om de doos te versieren....
En daar is mijn dochter weer heel blij mee. Want als ze 500 postzegels inleveren op school krijgen ze een mooie grote kaart!! Ze heeft al een hele verzameling.....

Als ik een pakketje krijg heb ik altijd zo'n verwachtingsvol gevoel....
Dat werd nog even op de proef gesteld....

Maar kijk eens wat er onder die laag bobbeltjes zat? Overigens was dat bobbeltjes plastic een waar therapieveld voor puberzoon om moeders te irriteren met klappen.... Had ik het nu maar gelijk bij het plasticafval gedaan......

Echte zeeuwse knop-zeepjes....... Die vind ik zooo mooi hè? En ja, dan komt het Zeeuwse gevoel weer boven... ik ben niet voor niets een halve Zeeuw!! (mijn vader was een rasechte Zeeuw!)
En nog een paar lapjes Zeeuws schortenbont..... Wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet helemaal, maar dat borrelt nog lekker in mijn brein.....
En zo mooi verpakt ook!! Bijna te mooi om er uit te halen....
Helaas kun je door de computer geen geuren verspreiden, anders zou ik zeggen: en ruik eens hoe lekker!!
Hier ga ik nog een mooi plaatsje voor zoeken in onze badkamer, die is in de antraciet/witte tinten, dus dat gaat helemaal goedkomen. En een groot zeepje geef ik aan mijn moeder!! Ik weet zeker dat ze dat kan waarderen.....
Toen ik de doos leeg had was ik helemaal blij!!

Trouwens, die ronde Zeeuwse knop, zou dat ook iets te maken hebben met de uitdrukking: "rondborstige Zeeuw"? Ik heb gelijk even gegoogeld... en wat vond ik?

Goed rond goed Zeeuws
Spreekwoorden: (1914) Goed rond, goed Zeeuwsch,
d.w.z. een goede Zeeuw is openhartig, rondborstig, ongeveinsd; ook met betrekking tot manieren: eenvoudig, niet vormelijk, eene deugd, die men oorspr. eerst aan de Zeeuwen schijnt toegeschreven te hebben. Vgl. Kiliaen: Goedrond goed zeeus, adag. crassa Minerva, incondite et 
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/stoe002nede01_01_0718.htm 

Nou... wat zeg je daar van? Hoef ik niets aan toe te voegen.

Nu ga ik nog snel wat aan mijn huishouden doen, want straks moet ik al weer met dochterlief naar de ortho!! Ze heeft al een "spinnetje" gehad, zit er trouwens nog steeds in, maar krijgt vanmorgen de vaste beugel in het bovengebit.... Sneu vind ik het altijd.... 10 jaar, en dan al beugelen.... Nou ja, ik neem mijn breiwerk wel mee....

Voor degenen die niet weet wat een "spinnetje" is....
Dat is zo'n geval!! Je moet dan een aantal dagen 2x per dag 'draaien' aan het blokje, en na verloop van tijd krijg je dan een mooie spleet tussen je tanden...  
Dat is nu trouwens al weer tegen elkaar gegroeid, maar haar bovenkaak is nu wijder gemaakt....
Je snapt niet hoe het allemaal kan. Maar het eindresultaaat wordt mooi, dat week ik, omdat puberzoon hetzelfde lot heeft ondergaan....
Dus dat wordt vanavond macroni eten....... lekker softie....

Groetjes,
Marian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)