dinsdag 28 januari 2014

Crochet along 2014 (3)

Hallo lieve blogvried(inn)en,

Ik zie dat er weer een paar volgers voor mijn blog zijn bijgekomen!!
Leuk!! Ik hoop dat je het hier gezellig vindt!! En als je een berichtje achterlaat vindt ik helemaal leuk!!

Zaterdag begon ik met frisse moed aan het nieuwe huiswerk voor week 4........ Toen ik echter mijn haakwerk tevoorschijn haalde vond ik de laatste twee toeren (week 3 dus) qua kleur niet mooi.... Lichtgroen tegen lichtgeel.... het kwam niet 'uit de verf'.... Wat zal ik doen? Gewoon aan week 4 beginnen en maar kijken hoe het verder lijkt?
Ach... de twijfel duurde niet lang.... rits, rits, en de twee toeren waren alweer verleden tijd! Met andere kleurcombinatie snel weer bijgehaakt.... maar toen kwam het!
Ben ik nou echt zo'n zeurknolle, of deed ik iets verkeerd?
Na twee toeren maar weer uitgehaald... Het leek naadje!! Toen bedacht ik: LOS haken.... nou, oké, los dus... Nou.... dat stond me ook al niet aan.... Toen heb ik het gewoon aan de kant gesmeten en ben met iets anders verder gegaan..... Maar ja, het bleef toch wel malen... Nog maar eens goed de beschrijving gelezen en het maar eens even laten sudderen... Tenslotte eet je draadjesvlees ook niet na een half uur met smaak op....

Maandag eens op blogland rondgesnuffeld of er nog meer waren die problemen hadden met het eindresultaat van week 4... en ja hoor... ik was niet de enige! 
Een zucht van verlichting ontsnapte mijn lichtelijk gefrustreerde geest.... Maar ja, daar was het nog niet mee opgelost!!
Toen heb ik maar eens een andere haaknaald genomen (ik haak met nr 4), nu dus 4,5 en weer van voor af aan begonnen....
Uiteindelijk staat het me nog maar matig aan, maar laat het nu wel zitten....
Het bobbelt gewoon en het begin en eind van de wheels is niet wat ik echt mooi vind...
Af en toe kijk ik er nu nog eens naar... heb het uitgebreid gefotografeerd -hoewel op de een of andere manier mijn kleuren op foto's niet goed uit de verf komen- en heb besloten om het in ieder geval voorlopig maar zo te laten.....


Het lijkt wel of ik aan mijn planning gewoon niet wíl werken!! Op de een of andere manier komt het er gewoon niet van... Geeft niet, er zal vast weer een moment komen dat ik denk: en nu ga je gewoon weer verder met je o-h-w-tjes Marian!!! Op dit moment vind ik het leuk om bloemetjes te haken.... ik kwam nl het boekje van 
Christel Krukkert weer tegen toen ik de tasjes voor het feestje van mijn dochter haakte... De bloemetjes die daarop zitten komen ook uit dit boekje. Ik vond ze eigenlijk best wel klein uitvallen... Was voor die tasjes niet zo erg, paste mooi, maar ik wilde wel eens een grotere hebben.... Dus zocht ik een bloem uit, keek niet eerst naar de beschrijving, pakte een bolletje katoen, haaknaald 3,5 -dan zou het geheel vast groter worden dan op nr 2,5 zoals in de beschrijving stond, haakte precies volgens de beschrijving, en............. constateerde dat deze bloem dus wel ECHT groot uitviel!!
 Ruim 16 cm is de doorsnee..... Mooi vind ik 'm wel, maar: Wat moet je ermee????? (Elizabeth!!) Weet ik veel... hij ligt nu nog mooi te zijn -onafgewerkt hoor- op het donkerbruine kussen naast mijn hoekje. En ik moet zeggen dat ie me daar best bevalt... Ik bedacht dat ik 'm wel op het kussen kon vastnaaien... Maar dochterlief had al weer een ander plan: Mam, daar kunt u een mooi rond tasje van maken voor een volgend feestje.... Nou, dat is nog niet zo'n gek idee... alleen moet ik nog even bedenken hoe ik dat ga doen. Dus... vooralsnog blijft ie daar nog gewoon even mooi liggen te zijn.... Daar kan ik dan best van genieten..... 

Ondertussen komen me van de andere kant ook heerlijke geuren tegemoet.... Want vrijdag werd er bij mij een mooie bos bloemen bezorgd...... Die staan heerlijk mooi te wezen op het tafeltje naast mijn stoel...... 
Mooie tulpen die allemaal prachtig uitkomen..... Heerlijk!! Voorjaar!! Mag van mij wel komen!! Die winter (die toch maar op zich laat wachten) mag van mij wel voorbij zijn... Maar ik ben dan ook een echt voorjaarsmens!!

Nou, zoals jullie zien is het weer een heel verhaal geworden, mijn crochet along is weer in z'n slaapmandje gelegd, heeft me wel een beetje hoofdbrekens gekost, maar nu gaan we weer gewoon vrolijk verder met alle andere dingetjes van deze week!!!

Ik hoop op een creatieve week!!

Tot later!!

Marian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)