woensdag 11 december 2013

Adventssjaal (4) en 'broddelwerk'....

Van mijn oorspronkelijke plan om mooie placemats te haken voor de kersttafel ben ik maar afgestapt. Het is gewoon niet haalbaar als ik ook nog mee wil blijven doen met de adventssjaal. Dit vind ik nl een hele leuke uitdaging en probeer die dan ook telkens als eerste handwerk-prioriteit te stellen. (ik werk nog net niet met schema's, maar ben er bijna toe geneigd...).
Toch probeer ik om nog een mooi kleedje te maken van deze vierkantjes,
maar ben er zelf nog niet helemaal tevreden over.... 

Het lijkt wel broddel-werk..... 

Hoe kun je hier nu ooit een mooi glad en strak kleedje van maken? 
Ik wil ze, ik denk 6 of 9 stuks, aan elkaar maken en dan een mooie rand er omheen, zoals in het blog van Corrie (brocante sjaal). Maar ik ben bang dat er helemaal niets moois van terechtkomt. Soms wil ik het dan wel aan de kant smijten, maar dat is me de eer toch ook weer een beetje te na, dus haak ik -af en toe- braaf verder, maar heb er nog niet echt die lol in die ik anders vaak wel heb. 
Zijn er nog dames die me een hart onder de riem kunnen steken of me juist die tip kunnen geven die ik zelf natuurlijk nooit bedacht zou hebben? Ik hoor het graag!!

Dan nog even over mijn sjaal....

Het wordt al een hele lap, vinden jullie niet? 
En of ik nu uitkom met mijn berekening qua kleurgebruik valt ook nog te bezien.... Ik had een mooi schemaatje gemaakt (5x grijs, 2x blauw, 4x grijs, 2x blauw, 4x grijs, 2x blauw, 5x grijs) zodat er toch een bepaalde return in zat (2x12), maar ik betwijfel of het wel helemaal uitvoerbaar is, omdat we nu toch al een paar lange schema's hebben gebreid... 
Dag 8 was ook best een lang stuk....
Adventssjaal 2013 dag 8
Nou ja, ik ga er maar gewoon mee door, desnoods moeten we vanaf dag 20 maar een beetje gaan goochelen met het kleurschema....
Adventssjaal 2013 dag 9

Maar ook deze sjaal lijkt uit de verte wel een beetje op broddelwerk.. zo 'foekerig'..., kennen jullie die uitdrukking? Ik geloof dat het een Twents woord is maar het betekent gewoon: 'rommelig, gevouwen', tenminste, dat bedoel ik er mee. Ben natuurlijk geen geboren en getogen Twentenaar (mijn wieg heeft in 's-Gravenhage gestaan), dus "ie weet dat ook allemaol nie zoo, ie zint 'n vrumde" (vertaling: jij weet dat ook allemaal niet zo goed want je bent een vreemde/westerling).
Trouwens dag 10, daar kan ik nog niet veel anders dan gatenkaas van maken, jullie dan? Het is echt wel goed opletten en tellen, maar dat heeft ook wel weer wat. Alleen moeten ze dan niet tegen me gaan praten of een verhaal vertellen, want dan ben ik er echt helemaal uit. (nieuwsgierig als ik aangelegd ben wil ik natuurlijk alle verhalen hier in huis horen en volgen.... :-(.... )
Adventssjaal 2013 dag 10
Tot later allemaal!
Een breiende/hakende groet van
Marian.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)