woensdag 25 september 2013

Kamperfoelie

Gister liep ik even door onze tuin en kwam wel tot een verrassende ontdekking.
Dit voorjaar kocht ik een kamperfoelie....

Nog een jeugdherinnering...(hoe noemen ze dat ook alweer? ik kan er niet opkomen: jeugd.....) 
Vroeger hadden wij er thuis een en die bloeide elk jaar zooooo mooi!!! 
En die rook ook altijd zo verrukkelijk!! 
Dus als ik ergens kamperfoelie zie of ruik, dan associeer ik dat met 'thuis', 'vroeger', en dan zie ik mijn opa nog altijd in de tuin voor ons bezig....


Ik was heel verrast dat er dit jaar al gelijk bloemen aan kwamen.....

niet zo veel natuurlijk, maar toch!
En wat zie ik op mijn wandeltocht (stel je er niets bij voor hoor, maar het is zo heerlijk om soms te overdrijven) verder?
Uitgebloeide phlox.....
Geraniums die wel weer in de schuur mogen......
Maar ook......
besjes aan mijn kamperfoelie!!!
En dus kwam ik tot de ontdekking dat, hoewel het weer nog best aangenaam is, het toch echt wel herfst is!!

Kortom: er is wel weer werk aan de winkel dit weekend.....
De zomerbloeiers kunnen nu echt wel 'opgeruimd'....

En bij jullie? 
Hebben jullie de herfst buiten ook al ontdekt?

Straks weer eikels en kastanjes zoeken.....
Ritselende bladeren in het bos...
Herfstbakjes maken.....
Bladeren drogen....
Mmmmm...
Leuk!


En toch ben ik geen 'herfst-mens'!

Lieve groet,
Marian.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)